تهران ۱۱.۷۳° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۱۱.۹۹°
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷

هشدار شیوع موج جدید کرونا در انگلیس

نگرانی‌های درباره شیوع سویه جدید کرونا در انگلیس پس از آن بالا گرفته است که گزارش‌های نگران کننده‌ای درباره نتایج ضد و نقیض تست‌های کرونایی در این کشور منتشر شده است.
کد خبر: ۳۳۰۳۶
هشدار شیوع موج جدید کرونا در انگلیس


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معاصر، با افزایش فزاینده آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس مشاور پیشین پزشکی دولت نسبت به شیوع موج جدید این ویروس در کشور هشدار داد. 

 «دیوید کینگ» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای گفت: آمار مبتلایان در حال نزدیک شدن به موج جدیدی است که می‌تواند مانند دفعه قبل جدی باشد.

آمار مبتلایان در شبانه روز گذشته به بالاترین حد در طول سه ماه اخیر رسید. طبق آمار وزارت بهداشت انگلیس ۴۹ هزار و ۱۵۶ نفر در این مدت به کرونا مبتلا شده و و ۴۵ نفر جان باختند.  این درحالیست که انگلیس از ۲۸ تیرماه گذشته عمده محدودیت‌های کرونایی درباره رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک صورت در فضاهای عمومی و ضرورت دورکاری برداشته شد.

کینگ می‌گوید درک این مساله برای او دشوار است که چرا دولت چنین تصمیمی اتخاذ کرد و مردم هم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی که می‌تواند مانع شیوع کرونا شود سهل‌انگاری می‌کنند.

در همین حال نشریه سان از شیوع سویه جدیدتر دلتا موسوم به دلتاپلاس در انگلیس خبر داد که ۱۰ درصد نسبت به سویه قبل عفونی‌تر است. «اسکات گوتلیب» کمیسر پیشین مواد غذایی و دارویی آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر نوشت که سویه جدیدتر دلتا موسوم به  AY.۴ با جهش S:Y۱۴۵H حدود ۸ درصد موارد ابتلا به کرونا را در انگلیس شامل می‌شود. وی تصریح کرد که باید درباره میزان عفونت و قدرت این ویروس فورا تحقیق شود.

برخی کارشناسان بهداشتی سیاست «انتظار و رصد» پیشروی این ویروس را پیشنهاد کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند که با توجه به آمار بالای واکسیناسیون عمومی نیازی به وحشت کردن نیست. اما گزارش‌ها حاکیست که روند واکسیناسیون دُز سوم کرونا به افراد مسن و آسیب‌پذیر به کندی پیش می‌رود.

نگرانی‌های درباره شیوع سویه جدید کرونا در انگلیس پس از آن بالا گرفته است که گزارش‌های نگران کننده‌ای درباره نتایج ضد و نقیض تست‌های کرونایی در این کشور منتشر شده است.

آژانس امنیت بهداشت انگلیس هفته پیش اعلام کرد که فعالیت یک باب آزمایشگاه خصوصی در این کشور به دلیل عدم تشخیص بیماران مبتلا به کرونا به حالت تعلیق درآمد. به گزارش منابع خبری انگلیس، نتایج تست پی‌سی‌آر هزاران بیماران مبتلا به کرونا در این آزمایشگاه درحالی منفی اعلام شده است که نتیجه آزمایش آن‌ها با استفاده از کیت‌های خانگی مثبت بوده است.

وزارت بهداشت انگلیس می‌گوید که نتایج آزمایش‌های پی‌سی‌آر دقیق‌تر از کیت‌های خانگی است. طبق دستورالعمل دولت نتیجه آزمایش پی‌سی‌آر نسبت به تست‌های خانگی برتری دارد و به این ترتیب اگر نتیجه پی سی آر منفی باشد نیازی به قرنطینه نیست.

این درحالیست که آژانس امنیت بهداشت انگلیس اعلام کرد نتیجه آزمایش پی‌سی‌آر حدود ۴۳ هزار نفر در جنوب غرب این کشور اشتباه بوده است. دکتر «ویل ولفر» یکی از اعضای ارشد این نهاد انگلیسی گفت: ما موقتا آزمایش کرونا در این مرکز را تا تکمیل روند تحقیقات معلق کرده‌ایم. هنوز مدرکی وجود ندارد که تست‌های پی‌سی‌آر یا کیت‌های خانگی مشکل دارند و مردم باید نسبت به استفاده از آن ها اطمینان داشته باشند.

با این حال کارشناسان نسبت به ظهور سویه جدید کرونا که توسط کیت‌های فعلی قابل شناسایی نیست هشدار داده‌ و این درحالیست که انگلیس دو هفته دیگر میزبان سران کشورهای جهان در اجلاس بین المللی آب و هوایی است.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : انگلیس موج جدید
ارسال نظر

آخرین اخبار روز