تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۵.۷۹°
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

تعلیق ۱۰ روزه سناتور ایتالیایی از کار، به دلیل عدم ارائه گواهی سلامت کووید

کارکنان تمام مشاغل برای ادامه فعالیت حضوری در محل کار خود باید ارائه گذرنامه بهداشتی که در ایتالیا «گرین پس» اطلاق می‌شود، ارائه دهند تا ثابت کنند که یا کاملا در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه شده‌اند.
کد خبر: ۳۳۱۲۱
تعلیق ۱۰ روزه سناتور ایتالیایی از کار، به دلیل عدم ارائه گواهی سلامت کووید


به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی معاصر، یک سناتور ایتالیایی که بدون ارائه گواهی سلامت کووید-۱۹ وارد پارلمان این کشور شده بود برای مدت ۱۰ روز از دریافت حقوق خود محروم می‌شود.

لائورا گراناتو، سناتور حزب کوچک «جایگزینی وجود دارد» روز سه‌شنبه در هنگام شرکت در جلسه مجلس سنا از نشان دادن کارت سلامت دیجیتالی خود امتناع کرده بود. این موضوع به اطلاع رئیس مجلس سنا رسید و او تصمیم گرفت خانم گراناتو را ۱۰ روز جریمه کند.

ماریا آلبرتی کازلاتی، رئيس سنا بعد از اطلاع از این موضوع اعلام کرد که گراناتو برای ده روز اجازه حضور در جلسات مجلس سنا و حتی ورود به ساختمان پارلمان ایتالیا را نخواهد داشت.

از روز جمعه کارکنان تمام مشاغل برای ادامه فعالیت حضوری در محل کار خود باید ارائه گذرنامه بهداشتی که در ایتالیا «گرین پس» اطلاق می‌شود، ارائه دهند تا ثابت کنند که یا کاملا در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه شده‌اند یا اخیرا بهبود یافته‌اند و یا آزمایش کرونای آنها در ۷۲ ساعت اخیر منفی بوده است.

کارکنانی که از رعایت مقررات جدید خودداری کنند با تعلیق حقوق و همچنین جریمه روبه‌رو خواهند بود.

گراناتو که حزب او توسط اعضای جنبش مخالف سیستم ۵ ستاره تشکیل شده با وجود دریافت هشدارهای مقامات با اقدامات جدید مخالفت کرده‌است.

خانم گراناتو پس از اعلام تعلیق از مجلس سنا خارج شد و به خبرنگاران گفت: «گذرنامه سلامت، گواهی انقیاد است.»

اگرچه بیش از ۸۵ درصد ایتالیایی‌های بالای ۱۲ درصد حداقل یک دُز واکسن دریافت کرده‌اند امان تخمین زده می‌شود که حدود ۳ میلیون کارگر هنوز واکسینه نشده باشند.

تصمیم دولت مبنی بر اجباری شدن گواهینامه سلامت انتقادات و اعتراضات زیادی را در سطح ایتالیا برانگیخته و حتی تظاهرات‌هایی نیز در بخش‌های مختلف این کشور نسبت به تصمیم جدید دولت به همراه داشته است.


منبع: یورونیوز

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز