تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰

لزوم همکاری با کشورهای قرابت فرهنگی

عاملات با کشورهایی که قرابت‌های فرهنگی بیشتری با یکدیگر داریم، در شکست هژمونی و تکصدایی جهان غرب در موضوع زنان و خانواده مؤثر بوده و می‌تواند ملاحظات فرهنگی، بومی و اجتماعی کشورها را به جامعه جهانی گوشزد کند.
کد خبر: ۳۳۳۰۶
لزوم همکاری با کشورهای قرابت فرهنگی

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی معاصر، فاطمه قاسم پور در مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «چند روز پایانی هفته گذشته به همراه هیأتی از جمهوری اسلامی ایران از اعضای فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، به دعوت رسمی شورای فدراسیون روسیه، در سومین همایش بین المللی زنان اورآسیا در شهر سنت پترزبورگ شرکت کردم.

نقش زنان در حکمرانی، توسعه کارآفرینی اجتماعی، حفظ محیط ‌زیست، توسعه دیپلماسی صلح و اعتماد، جهان دیجیتالی و نقاط رشد و فرصت‌ها برای زنان و... برخی از موضوعات نشست‌های اصلی و فرعی این سفر بود.

به جز این نشست‌های رسمی، آن‌چه بیش از همه واجد اهمیت است، هم‌افزایی با کشورهایی است که قرابت‌های فرهنگی بیشتری با یکدیگر داریم. این تعاملات در شکست هژمونی و تک صدایی جهان غرب در موضوع زنان و خانواده مؤثر بوده و می‌تواند ملاحظات فرهنگی، بومی و اجتماعی کشورها را به جامعه جهانی گوشزد کند. ضمن آن‌که در طراحی الگوهای مداخلاتی داخلی نیز می‌توان از تجارب یکدیگر بهره‌مند شد.

انقلاب اسلامی ایران راهی نو فارغ از رویکرد نظام سرمایه‌داری و نظام مردسالاری پیش پای زنان قرار داده و در این مسیر جدید که نقش‌ آفرینی‌های اجتماعی و سیاسی زنان در کنار نقش‌های خانوادگی به رسمیت شناخته شده، حفظ کرامت و تأمین امنیت تکلیف نظام اسلامی است. می بایستی در طراحی این مسیر جدید و الگوی سوم گام برمی‌داریم و آن را به جهان عرضه می‌کنیم.»

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز