تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲

کاهش مدارس فرسوده در کشور

میزان مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و یا مقاوم‌سازی از ۳۰ به ۱۹.۵ درصد رسیده است و تا ۱۰.۵ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۳۳۳۴۵

کاهش مدارس فرسوده در کشور

 به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی معاصر، رئیس سازمان نوسازی با بیان اینکه در چهارسال گذشته ۴۶ هزار کلاس درس در کشور ساخته شده است اظهار کرد:‌ درصد مدارس فرسوده که سال ها ۳۰ درصد بود اکنون به ۱۰.۵ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در زمینه اجرا و پیشبرد اهداف سندتحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه زیرنظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری، بیش از ۹۳۰۰ فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی مشتمل بر ۴۶ هزار کلاس درس با زیربنای بیش از شش میلیون مترمربع، در چهارسال گذشته در سطح کشور ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته رخشانی‌مهر، با همدلی و تلاش‌های بی وقفه در سازمان نوسازی مدارس، ادارات کل نوسازی استان‌ها و کمک های خیرین هر روز به طور میانگین ۳۱ کلاس درس با زیربنای ۴۲۰۰ مترمربع در سطح کشور احداث، تجهیز و تحویل شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در ابتدای سال و تا پایان اردیبهشت در مرحله نخست آماده سازی فضاهای آموزشی برای سال تحصیلی جدید، ۲۶۸ فضای آموزشی در قالب ۱۲۹۵ کلاس درس و زیربنایی بالغ بر ۱۸۰ هزار متر مربع با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی بهره برداری شده است.

وی با بیان اینکه در ادامه احداث فضاهای آموزشی و تا آغاز سال تحصیلی جدید در مهر ۱۴۰۰ نیز  نزدیک به ۱۰ هزار کلاس درس با زیربنای ۱.۵ میلیون مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۸۵۰۰ میلیارد تومان آماده و به بهره برداری رسید گفت: تا پایان سال مجموع کلاس‌های درس تحویلی به ۱۴ هزار و ۹۰۰ باب خواهد رسید.

رخشانی‌مهر افزود: تلاش‌های انجام شده در سال‌های اخیر باعث کاهش ۱۰.۵ درصدی مدارس فرسوده کشور شده است. ساخت مدارس نوساز و جدید، احداث مجتمع‌های آموزشی حیات طیبه و مدارس بزرگ مقیاس و همچنین تخریب، بازسازی و یا مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی در سال‌های اخیر باعث شد تا میزان مدارس فرسوده کشور کاهش محسوسی داشته باشد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ و تعاملات صورت گرفته با دولت، مجلس و رویکرد کاهش و حذف مدارس فرسوده، میزان مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و یا مقاوم‌سازی از ۳۰ به ۱۹.۵ درصد رسیده و تا ۱۰.۵ درصد کاهش داشته است اظهار کرد: اکنون ۸۰.۵ درصد از مدارس کشور دارای ایمنی و استحکام لازم بوده و فقط ۱۹.۵ درصد نیازمند بازسازی و یا مقاوم سازی‌اند.

وی افزود: با توجه به اعتباراتی که در ردیف‌های قانونی در اختیار سازمان نوسازی قرار می‌گیرد کار ساخت مدارس جدید، تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده، استانداردسازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی مدارس، تامین تجهیزات مورد نیاز کلاس های درس، ساخت فضاهای ورزشی و پرورشی، احداث مجتمع‌های آموزشی مطابق اسناد بالادستی و بسیاری ماموریت های مرتبط با حوزه عمرانی به انجام می‌رسد.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز