تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۷.۷۹°
۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱

نقش مهم شاخص‌سازان در معاملات بورس امروز

امروز در آخرین روز معاملاتی هفته جاری و در نیمه اول معاملات شاخص کل بورس با ۹۰۰ واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۳۸۵ هزار واحد قرار گرفته است. تحلیل کارشناسان از بازار امروز چگونه است؟
کد خبر: ۳۳۵۳۲
نقش مهم شاخص‌سازان در معاملات بورس امروز

به گزارش معاصر، امروز در آخرین روز معاملاتی هفته جاری و در نیمه اول معاملات شاخص کل بورس با ۹۰۰ واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۳۸۵ هزار واحد قرار گرفته است.

شاخص هم‌وزن بازار سهام اما در تمام روزهای گذشته افت قابل توجهی را به ثبت رسانده و به کانال ۳۷۵ هزار واحد رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد روند گروه‌های کوچک بازار امیدوارکننده نیست و فعلا تغییری در بازار ایجاد نمی‌شود.

از روز گذشته از شدت افت شاخص بورس کم شد و در پایان بازار روز گذشته هم شاخص با ۳۳۶ واحد مثبت به کار خود پایان داد روند بازار امروز هم مثبت است و گروه‌های فولادی و پتروشیمی بییشترین تاثیر مثبت را در روند بازار از دیروز تا امروز داشته‌اند.

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه  گفت: از آغاز بازار امروز شاهد یک روند غیرمعمول با پیشتازی گروه بیمه با حجم‌های زیاد هستیم.


عصاری ادامه داد: همچنان گروه‌های اصلی بازار مانند پالایشی،خودرویی و بانکی حجم چندانی نخوردند. امروز از نظر تکنیکالی روز تاثیرگذاری برای شاخص کل است. اگر این گروه‌ها امروز منفی بسته شوند نمی‌توان آینده روشنی را برای شاخص متصور شد.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: در حال حاضر بازار با یک سردرگمی رو به رو است که بیشتر به نظر می‌رسد به دلیل اخباری است که سهامداران از آن بی‌خبر هستند و ترس و ابهام را در بازار زیاد کرده است.

عصاری افزود: اگر تا انتهای امروز شاهد حجم‌های خوب در سهام شاخص‌ساز باشیم می‌توان به آینده شاخص در کوتاه مدت امیدوار بود و در غیر این صورت روزهای خوبی را برای شاخص پیش‌بینی نمی‌توان کرد.

 منبع: تجارت نیوز انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز