تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

آرامستان‌های جدید در شرق و غرب تهران

بهشت زهرا در جنوب تهران به مرز فرسودگی رسیده و برای این مسئله نیز برنامه هایی پیش بینی شده است.
کد خبر: ۳۳۶۳۶
ارامستان‌های جدید در شرق و غرب تهران

به گزارش معاصر، علیرضا زاکانی عصر روز گذشته در نخستین بازدید میدانی خود از منطقه ۲۰ با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری درباره شهرستان ری صحبتی را مطرح کردند مبنی بر اینکه ری قبله تهران است، گفت:‌ بر اساس فرمایش ایشان، باید بتوانیم شرایط مناسب تری را برای زندگی در این منطقه فراهم کنیم. زمانی که صحبت از قبله می کنیم باید به مسئله الگو و توسعه این منطقه نیز توجه ویژه داشته باشیم.

وی افزود: اولین بازدید میدانی خود را از منطقه ۲۰ آغاز کردم و پناه می بریم به حضرت عبدالعظیم حسنی که انشالله حرکت جدیدی را آغاز کرده باشیم و ثمرات خوبی در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: طی ۴۲ سال گذشته اقداماتی خوبی در تهران انجام شده، البته اشکالاتی نیز وجود داشته که ما در این دوره از مدیریت شهری قصد داریم از اقدامات خوب استفاده و از کارهای بد نیز عبرت بگیریم و آنها را تکرار نکنیم و به این ترتیب به آینده توجه داشته باشیم.

در تهران ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار داریم

شهردار تهران با اشاره به اینکه در دوره شهردار سابق تهران یعنی آقای قالیباف اقدامات خوبی به ویژه در حوزه کالبد شهر انجام شده است، گفت: در آن مقطع در بخش سازندگی اقدامات موثری انجام شد اما بزرگترین معضل ۴۲ سال گذشته، توجه کمتر به روح شهر بوده، البته امروز که بررسی می کنیم کالبد شهر نیز نیازمند توسعه و پیشرفت است. به طوریکه امروزه در تهران ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار داریم.

به گفته وی، در تهران به هر نقطه ای که دست می زنیم نیازهای بسیاری وجود دارد حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، مترو و ... باید مورد توجه قرار گیرد. در این بخش برنامه هایی برای اورهال و ورود واگن های جدید در دستورکار قرار داده ایم.

تعارضی بین مسئولان نظام وجود ندارد

زاکانی با اشاره به تحریم های اعمال شده توسط آمریکا، گفت: آمریکا مثل شیر پیر است و دیگر کسی به این شیر پیر اعتنا نمی کند و ما نیز با تلاش و همت خودمان انشالله به موفقیت های خوبی دست پیدا خواهیم کرد. در حال حاضر با حضور مسئولان در سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه و همچنین شورا و شهرداری و سایر بخش ها شاهد هستیم که هیچ تعارضی بین مسئولان نظام وجود ندارد. این فرصت مغتنمی است. البته شیطان تلاش می کند که دعوا بیندازد اما باید بتوانیم از این فضا صیانت کنیم و با نوکری به مردم خدمت کنیم. مسیر ما در شهرداری فقط کار است. شهرداری می خواهد مسیر نوکری را طی کند تا بتواند به مردم خدمت رسانی کند.

وی ادامه داد: وظیفه شهرداری تنها ناظر به پسماند و رفت و روب، روشنایی معابر، فضای سبز و ... نیست. البته اینها تنها کف ماجراست و موضوع خدمت بسیار فراتر است و اگر تهران امروز نیاز به مترو و بزرگراه و ... دارد این موارد نیز کف ماجراست و ما باید به سایر موضوعات مورد نیاز شهروندان نیز توجه داشته باشیم. در حال حاضر حدود ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار معتاد در شهر تهران وجود دارند. این در حالیست که حتی اگر یک معتاد هم وجود داشت این یک ننگ محسوب می شود. لذا باید بتوانیم با برنامه ریزی بازگشت این افراد به خانواده را فراهم کنیم.

 راه اندازی آرامستان‌های جدید در شرق و غرب تهران

شهردار تهران با اشاره به برنامه ریزی شهرداری برای راه اندازی آرامستان های جدید در شرق و غرب تهران، گفت: با سازمان اوقاف جلساتی را برگزار کردیم تا بتوانیم از این فضاها برای دفن اموات استفاده کنیم.

شهردار تهران به موضوع هویت محلات و بازگشت این هویت تاکید کرد و افزود: باید فضایی فراهم کنیم که گروه های فعال در مساجد حضور موثری را در خدمت رسانی داشته باشند.

زاکانی در خاتمه بااشاره به بازدیدهای که از منطقه ۲۰ صورت گرفت، گفت: اولویت‌بندی هایی برای منطقه ۲۰ در نظر گرفته شد و ۲۲ مصوبه برای ری به تصویب رسید.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز