تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲

صعود شاگردان مهدوی‌کیا به جام ملت‌های آسیا

تیم ملی فوتبال امید ایران با برتری ۳ بر ۲ مقابل تاجیکستان، به مرحله نهایی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا صعود کرد.
کد خبر: ۳۳۸۲۴

صعود شاگردان مهدوی‌کیا به جام ملت‌های آسیا


به گزارش معاصر، شاگردان مهدوی‌کیا با غلبه بر تیم میزبان و با کسب ۹ امتیاز از سه بازی، در رتبه نخست گروه B مرحله مقدماتی قرار گرفت و مجوز حضور در مرحله نهایی در خرداد ۱۴۰۲ در ازبکستان را به دست آورد.

یاسین سلمانی، کاپیتان تیم ملی امید ستاره میدان بود و با گلزنی در دقایق ۱۳، ۱۹ و ۴۴ هت‌تریک کرد و در جمع برترین گلزنان مرحله گروهی قرار گرفت. هم‌چنین هنانوف و پنج‌شنبه  نیز در دقایق ۱۰ و ۲۲ (پنالتی) برای تاجیکستان گلزنی کردند.

در این دیدار آریا برزگر در دقیقه ۸۶ با دریافت کارت قرمز مستقیم از میدان اخراج شد و شاگردان مهدوی‌کیا به مدت حدود ۱۰ دقیقه با یک بازیکن کم‌تر بازی کردند.

تیم ملی امید در این دیدار با ترکیب رضا کاخ ساز، یونس اکبرپور، میلاد کر، سامان فلاح، مهدی هاشمی نژاد، محمد خدابنده لو، یاسین سلمانی(کاپیتان)، حسین نخودکار، مهدی لموچی، امیرعلی صادقی و سبحان خاقانی به میدان رفت.

در جدول رده‌بندی این گروه ایران با ۹ امتیاز، تاجیکستان با ۶ امتیاز، لبنان با ۳ امتیاز و نپال بدون امتیاز در رتبه‌های اول تا چهارم جای گرفتند.

به این ترتیب، تیم ملی ایران به صورت مستقمی راهی مرحله بعد شد و تاجیکستان به عنوان تیم دوم گروه باید در انتظار اتمام بازی‌های در ۱۰ گروه دیگر این مرحله بماند چرا که به جز یازده تیم صدرنشین، چهار تیم برتر دوم و همین‌طور ازبکستان (میزبان مرحله نهایی) می‌تواند در خرداد ۱۴۰۱ به رقابت با همدیگر بپردازند.

تیم مل ایران در بازی‌های گذشته خود نپال را با ۴ گل و لبنان را با ۲ گل شکست داده بودند.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز