تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳

فوری: بازگشایی مدرسه به شرط انجام تست هر سه روز یکبار

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن تشریح شرایط لازم در مدارس برای بازگشایی، گفت: اگر برای کلاس‌های حضوری مدارس سخت‌گیری کنیم، بهتر از این است که کار را شروع کنیم اما بعد خدایی نکرده مجددا با بیماری آن را تعطیل کنیم.
کد خبر: ۳۳۸۸۲
فوری: بازگشایی مدرسه به شرط انجام تست هر سه روز یکبار


محسن فرهادی درباره شروط وزارت بهداشت برای بازگشایی مدارس، گفت: مهمترین شرط این است که کلیه کارکنان مدرسه، نسبت به واکسینه کردن خودشان اقدام کنند و اگر فردی به دلایل غیرموجه نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام نکند، لازم است که هر ۷۲ ساعت یکبار PCR آزمایشگاهی را به مسئول مدرسه ارائه کند.

وی افزود: همچنین تمام دانش‌آموزان ۱۲ سال به بالا که اکنون در چرخه واکسیناسیون کشور قرار دارند، باید واکسینه شوند. در هر کلاس هم فضای چهار متر مربع را برای هر دانش‌آموز نیاز داریم و این فضا باید به‌گونه‌ای چیدمان شود که یک‌ونیم تا دو متر فاصله بین دانش‌آموزان از یکدیگر و دانش آموزان از معلمین باشد.

 نامه جنجالی آموزش و پرورش درباره اهدای تبلت به «دانش‌آموزان…
فرهادی ادامه داد: نکته دیگر این است که در تمام طول ساعت آموزش ماسک باید هم به صورت کارکنان و هم دانش‌آموزان باشد. در زنگ‌های تفریح باید تمهیداتی دیده شود که فاصله یک‌ونیم تا دو متری میان دانش‌آموزان حفظ شود. از ورزش‌های پربرخورد در حیاط مدرسه جلوگیری شود. از همه مهمتر اینکه در طول مدت حضور در کلاس تهویه مناسب و تامین هوای تازه باید فراهم باشد. بنابراین باید پنجره‌ها و در کلاس باز باشد.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، گفت: با شروع فصل سرما باید به دانش آموزان اعلام کنیم که با لباس کامل و گرم بیایند. رعایت این شرایط و تامین زیرساخت لازم برای آن، طبیعتا اجازه نمی‌دهد که تمام دانش آموزان یک کلاس باهم در یک کلاس حضوری باشند. طبیعتا این کلاس‌ها خرد می‌شود و تعداد نفرات کمتری حاضر خواهند شد. بنابراین باید یکسری از دروس را حضوری برگزار کرد.

فرهادی تاکید کرد: اگر برای کلاس‌های حضوری مدارس سخت‌گیری کنیم، بهتر از این است که کار را شروع کنیم اما بعد خدایی نکرده با بیماری مجددا آن را تعطیل کنیم.

 
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز