تهران ۹.۹۱° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷

افزایش چشمگیر قیمت ماهی قزل‌آلا

در ادامه روند افزایشی قیمت ماهی قزل‌آلا در چند ماه اخیر، این محصول مصرفی مردم تا بیش از ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته و بالای ۱۰۰ هزار تومان در هر کیلو فروش رفته است.
کد خبر: ۳۳۹۴۶
افزایش چشمگیر قیمت ماهی قزل‌آلا


 افزایش قیمت ماهی در سال جاری در آمار مرکز آمار ایران مشهود بود و با توجه به آنچه در یکی – دو ماهه گذشته در بازار این محصول اتفاق افتاده آمار رسمی نیز رشد قابل توجه قیمت آن را نشان می‌دهد.

فروش ۱۰۰ هزار تومانی هر کیلو ماهی قزل‌آلا

این در حالی است که در مهرماه سال جاری هر کیلو ماهی قزل‌آلا به طور متوسط ۷۹ هزار و ۳۰۰ تومان فروش رفته و تا بیش از ۱۰۰ هزار تومان هم قیمت خورده است، در حالی که قیمت هر کیلو در مهرماه سال گذشته به طور متوسط ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان و در شهریورماه امسال حدود ۶۹ هزار و ۶۰۰ تومان بوده است.

براین اساس، گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد که ماهی قزل‌آلا نسبت به شهریورماه ۱۴ درصد و در مقایسه با مهرماه سال گذشته ۱۰۰.۵ درصد گران شده است.


چندی پیش اتحادیه مربوطه در رابطه با دلایل افزایش قیمت ماهی قزل‌آلا به کاهش تولید، افزایش قیمت خوراک، افزایش صادرات و بالا رفتن تقاضا اشاره کرده بود.

کنسرو ماهی هم گران شد

اما در سوی دیگر کنسرو ماهی تن نیز افزایش قیمت داشته است به طوری که هر قوطی ۱۸۰ گرمی در مهرماه به طور متوسط ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان و تا ۳۰ هزار تومان هم فروخته شده است که نشان می‌دهد نسبت به مهرماه پارسال ۳۸.۲ درصد و در مقایسه با شهریورماه امسال ۱.۶ درصد گران شده است.

منبع: تجارت نیوز
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز