تهران ۱۳.۹۹° كمينه ۱۳.۹۹°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹

آمازون اولین ماهواره اینترنتی خود را در سال ۲۰۲۲ به فضا پرتاب می‌کند

آمازون قصد دارد اولین ماهواره اینترنتی خود با نام Project Kuiper را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ به فضا پرتاب کند.
کد خبر: ۳۳۹۸۳
آمازون اولین ماهواره اینترنتی خود را در سال ۲۰۲۲ به فضا پرتاب می‌کند


این غول فناوری درخواستی را به کمیسیون ارتباطات فدرال برای پرتاب و راه اندازی دو نمونه اولیه ماهواره خود به نام‌های KuiperSat-۱ و KuiperSat-۲ ارسال کرده است. آمازون در این باره اعلام کرده است: "این ماهواره‌ها با ABL Space در موشک RS۱ پرتاب خواهند شد. "

راجیو بادیال، معاون فناوری آمازون نیز در بیانیه‌ای گفته است: "ما به زودی آماده خواهیم بود تا عملکرد ماهواره‌های جدید شرکت را در فضا ببینیم. پروژه کویپر آمازون برای ساخت شبکه ماهواره‌ای متشکل از ۳۲۳۶ ماهواره در مدار پایین زمین برای ارائه اینترنت پرسرعت به نقاط مختلف جهان برنامه ریزی شده است. این شرکت می‌گوید قصد دارد بیش از ۱۰ میلیارد دلار در پروژه کویپر سرمایه گذاری کند.


ارائه خدمات ماهواره‌های اینترنتی آمازون از چه زمانی آغاز می‌شود؟

ارائه خدمات کویپر قرار است زمانی آغاز شود که آمازون توانسته باشد ۵۷۸ ماهواره را به مدار فرستاده باشد. آمازون هفته گذشته اعلام کرد که با Verizon همکاری می‌کند تا با این غول مخابراتی در زمینه رقابت فزاینده اینترنت پرسرعت ماهواره‌ای همکاری کند. کویپر آماده است تا با شبکه Starlink SpaceX که دورترین شبکه در آخرین نسل از سیستم‌های ماهواره‌ای پهنای باند است، رقابت کند. آمازون یک مرکز ۲۱۹ هزار فوت مربعی در ردموند واقع در شهر واشنگتن دارد که برای آزمایش و ساخت ماهواره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌خواهد در آینده نیز یک مرکز ۲۰۰۰۰ فوت مربعی دیگر اضافه کند.

راه اندازی و آزمایش KuiperSat-۱ و KuiperSat-۲ در یک سال آینده، یکی از نقاط عطف بزرگ بعدی در توسعه سیستم آمازون است. این جفت ماهواره برای آزمایش زیرساخت‌های ارتباطی و شبکه آمازون در نظر گرفته شده است و به ایستگاه‌های زمینی این شرکت مستقر در تگزاس، آمریکای جنوبی، آسیا و اقیانوسیه متصل می‌شود. طبق اعلام آمازون، انتظار می‌رود که ماهواره‌ها به مدت چهار دقیقه، تا پنج بار در روز، به آنتن‌های تگزاس متصل شوند.

پای اینترنت استارلینک به خطوط هوایی باز شد

تأثیر شبکه‌هایی با صد‌ها یا هزاران ماهواره در آسمان شب موضوعی است که برای سیستم‌هایی مانند کویپر مورد توجه قرار گرفته است. مشابه «آفتاب‌گیر»‌هایی که اسپیس ایکس برای کاهش روشنایی به ماهواره‌های استارلینک اضافه کرده است. آمازون گفت: ما داده‌ها را برای مقایسه بازتاب بین دو فضاپیما جمع‌آوری خواهیم کرد و هر گونه آموخته‌ای را پس از این مأموریت با جامعه نجوم به اشتراک خواهیم گذاشت. علاوه بر این، آمازون برای مبارزه با خطر افزایش زباله‌های فضایی در مدار، تاکید کرد که نمونه‌های اولیه کویپر آن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در پایان عمرشان کاملاً در جو می‌سوزند.

آمازون قصد دارد ماهواره‌ها را در پرتاب‌های جداگانه ABL ارسال کند که از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا بلند خواهد شد. این شرکت قبلاً اعلام کرده بود که قصد دارد پرتاب‌های خود را از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا و مجتمع فضایی اقیانوس آرام در آلاسکا انجام دهد و کیپ کاناورال را به سومین مکان پرتاب برنامه ریزی شده خود تا به امروز تبدیل کند. ABL هنوز اعلام نکرده است که قصد دارد از کدام مجموعه پرتاب در فلوریدا استفاده کند. هری اوهانلی، مدیرعامل ABL در بیانیه‌ای گفت: "آمازون نقش محوری در نسل بعدی زیرساخت‌های فضایی خواهد داشت و ما مفتخریم که به عنوان شریک پرتاب کویپر انتخاب شده‌ایم، به ویژه برای این پرواز‌های اولیه حیاتی. "
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز