تهران ۶.۹۹° كمينه ۵.۷۹°  بیشینه ۶.۹۹°
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

واکسن آنفلوآنزا ایرانی روانه بازار شد|قیمت واکسن آنفلوآنزا چند؟

مدیرکل اداره دارو سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن آنفلوانزای ایرانی در داروخانه‌ها خبر داد.
کد خبر: ۳۴۰۲۴
فوری: واکسن آنفلوآنزا ایرانی روانه بازار شد|قیمت واکسن آنفلوآنزا چند؟


حیدر محمدی مدیر کل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع نخستین واکسن ایرانی آنفلوانزا در داروخانه‌ها خبر داد و گفت: اولین واکسن آنفلوانزای تولید داخل وارد بازار شد.

مدیر کل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اظهار کرد: این واکسن دومین واکسن آنفلوانزای نوترکیب دنیاست و اثربخشی بهتری نسبت به پلتفرم‌های دیگر دارد.

محمدی بیان کرد: امیدواریم با استقبال مردم این فرآورده جایگزین نمونه خارجی شود و از سال آینده دیگر نیاز به واردات نداشته باشیم.

مدیر کل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو بیان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ هزار واکسن آنفلوانزا تولید و توزیع شده است و میزان تولید افزایش پیدا خواهد کرد و قیمت این واکسن حدود ۲۰۰ هزار تومان است.

مساعد رئیس اداره مطالعات بالینی سازمان غذا و دارو درباره واکسن آنفلوآنزای ایرانی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: بیش از ٢ سال است که واکسن آنفلوآنزای ایرانی تولید شده است و سال گذشته مجوز صادر نشد تا مطالعات تکمیل شود و مطالعه را در جمعیت هزار نفره انجام دادند و در نهایت این واکسن مجوز مصرف گرفت و باید توجه داشت که واکسن ایرانی در مطالعه کارآزمایی بالینی با نمونه خارجی مقایسه شد و پس از قطعیت ایمنی و اثربخشی در مقایسه با نمونه خارجی تاییدیه برای خارج کشور را صادر کردیم.

وی بیان کرد: باید دانست تزریق واکسن آنفلوآنزا هیچ تاثیری در کاهش ابتلا به کرونا ندارد، اما در افراد بالای ۶۵ سال و بیماران تنفسی و خانم‌های باردار و جمعیتی که مرکز کنترل واگیر وزارت بهداشت اعلام کرده است واکسن آنفلوآنزا میزان ابتلا و بستری را کاهش داده است.

گفتنی است؛ واکسن آنفلوانزای ایرانی به قیمت ۲۱۳ هزار تومان در داروخانه‌ها عرضه می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز