تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲

یک غذای ساده برای خانواده ۴ نفره چقدر آب می خورد؟

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران هر قوطی کنسرو ماهی ۱۸۰ گرمی مهرماه امسال نسبت به مهر سال گذشته ۳۸.۲ درصد افزایش قیمت داشته است. سوالی که در این میان مطرح می شود این است که یک خانواده چهارنفره برای تهیه یک غذای ساده با کنسرو ماهی چقدر باید هزینه کنند؟
کد خبر: ۳۴۰۸۸
یک غذای ساده برای خانواده ۴ نفره چقدر آب می خورد؟


سال‌های قبل کنسرو ماهی غذای ساده و ارزان قیمتی محسوب می شد و برای بسیاری از خانواده ها به دلیل قیمت مناسب جایگزین گوشت قرمز و سفید شده بود اما مدتهاست که به علت افزایش قیمت آن در یک مرحله به بیش از ۲۰ هزار تومان و در مرحله دوم به بیش از ۳۰ هزار تومان این کالا از سبد غذایی مردم حذف یا در سفره‌های آنها بسیار کمرنگ شده است.

 سوالی که در اینجا مطرح می‌شود و در این گزارش قصد داریم به آن پاسخ دهیم این است که افزایش قیمت کنسرو ماهی چه تاثیری بر سفره های مردم گذاشته است و تهیه یک غذای ساده با این کالا چقدر هزینه دارد؟

لازم به ذکر است که قیمت های درج شده در جدول زیر حدودی بوده و ممکن است قیمت ها در مناطق مختلف تهران اندکی کمتر با بیشتر باشد.

کالا قیمت
 کنسرو ماهی(۱۸۰ گرمی) هر قوطی ۲۸ تا ۳۲ هزارتومان
نان سنگک هر عدد۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰تومان
نان لواش هر عدد ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان
نان بربری هر عدد۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان
 نوشابه(یک و نیم لیتری) حدود ۱۴ هزارتومان
گوجه فرنگی کیلویی۱۲ تا ۱هزارتومان
اگر فرض کنیم یک خانواده چهارنفره برای تهیه یک وعده غذایی به دو قوطی کنسرو ماهی، دو عدد نان سنگک نیاز داشته باشند بنا بر جدول بالا بدون در نظر گرفتن مخلفات باید برای آن حداقل ۶۴ هزارتومان و حداکثر ۷۶ هزارتومان هزینه بپردازد که با احتساب مخلفات ساده ای چون یک عدد نوشابه یک و نیم لیتری و نیم کیلو گوجه فرنگی قیمت تمام شده این غذا به حدود  ۸۴ تا۹۶ هزارتومان خواهد رسید.

گفتنی است قیمت‌های به دست آمده ممکن است بسته به تعداد نان، نوع نان و نوع و میزان مخلفات کمتر یا بیشتر هم باشد.

 منبع: ایسنا
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز