تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۱

بورس امروز تحت تاثیر چه جریاناتی قرار می‌گیرد؟|سیگنال مهم برای سهامداران خودرویی

در آخرین روز معاملاتی هفته‌ای که گذشت، شاخص کل بورس با حدود ۲۳ هزار واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۳۹۸ هزار واحد قرار گرفت.
کد خبر: ۳۴۱۴۴
بورس امروز تحت تاثیر چه جریاناتی قرار می‌گیرد؟|سیگنال مهم برای سهامداران خودرویی


  امروز کدام اخبار بر روند بازار سهام موثر هستند؟

توانگر عضو کمیسیون اقتصادی گفت: که دولت در جهت اصلاح ساختار بودجه به زودی لایحه‌ای با قید دو فوریت برای اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی تقدیم مجلس می‌کند.


یک رسانه ‌ آمریکایی با ارائه آمارهایی مدعی شده واردات نفت چین از ایران در سه ماه گذشته افزایش یافته است. همچنین یک مقام دولت جو بایدن گفته رایزنی با پکن درباره اجرای تحریم‌ها علیه ایران بخشی از تلاش‌ها برای بازگشت به برجام است.

رئیس جمهور گفت: مصوبه اعطای تسهیلات صندوق توسعه ملی برای حمایت از صندوق تثبیت بازار سرمایه باید سریع و دقیق اجرا شود.

محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور: ارکان بازار مالی از جمله بانک‌ها و بازار سرمایه باید همکاری تنگاتنگی برای ایجاد ثبات در بازار مالی داشته باشند. بانک‌ها و بورس، هر دو در ایجاد و تقویت ثبات نظام مالی کشور احساس مسئولیت کنند و برآیند همکاری‌های نزدیک آنها باید جلوگیری از نوسانات مختلف و در نهایت ثبات و آرامش در بازار مالی باشد.

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران گفت:خودرو‌هایی که مشمول قیمت گذاری نیستند منعی برای عرضه در بورس کالا ندارند و مذاکراتی برای عرضه این خودرو‌ها در بورس کالا انجام شده است.زمانی که خودرو وارد بورس کالا شود، قیمت خودرو در بورس بین قیمت کارخانه و بازار خواهد بود.با ایران خودرو درباره خودرو‌هایی که مشمول قیمت گذاری نمی‌شوند مانند خودرو تارا و هایما، مذاکراتی کرده‌ایم. ۹۰ درصد تولیدات گروه خودرو سازی بهمن در بورس کالا عرضه خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته: اگر قرار است گفت‌وگوها موفقیت‌آمیز باشند و اختلاف‌های باقی‌مانده را حل کنیم باید مذاکرات دقیقاً از جایی که در دور ششم به اتمام رسیدند آغاز شوند. در دور هفتم مذاکرات وین درباره برجام شرکت می‌کنیم. رییس هیأت آمریکایی رابرت مالی است. چنانچه ایران جدی باشد، رسیدن به توافق سریع امکان‌پذیر است.

معاون وزیر خارجه خبر داد: در تماس تلفنی با «انریکه مورا» آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی، در روز ۸ آذرماه در وین مورد موافقت قرار گرفت.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت:‌ جلسه مجلس برای انجام وظیفه نظارتی خود در ارتباط با مشکل سهامداران در بازار بورس در روز سه‌شنبه ۱۸ آبان ماه برگزار می‌شود.  حاجی دلیگانی افزود: در این جلسه سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان بورس در آن حضور خواهند داشت ابتدا وزیر ۱۵ تا ۲۰دقیقه گزارشی را از آخرین وضعیت بورس به نمایندگان ارائه می‌کند و سپس ۵ نفر از نمایندگان به قید قرعه مطالب خود را مطرح خواهند کرد.





منبع : تجارت نیوز
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز