تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱

وام خود اشتغالی به چه کسانی تعلق می گیرد؟| شرایط دریافت وام چیست؟

مدیرکل اقدامات تامینی سازمان زندان‌ها گفته مددجویانی که در طول حبس حرفه‌ای یاد گرفته‌‌اند می‌توانند بعد از آزادی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام خوداشتغالی بگیرند. اما شرایط وام ۱۰۰ میلیونی چیست؟
کد خبر: ۳۴۳۹۶
وام خود اشتغالی به چه کسانی تعلق می گیرد؟| شرایط دریافت وام چیست؟


 آنگونه که مسعود دائی خبر داده وام ۱۰۰ میلیونی زندانیان تنها به آن دسته از افرادی پرداخت می‌شود که در طول دوره حبس خود توانسته باشند حرفه و هنری یاد بگیرند و با آن برای خود شغل ایجاد کنند.

همچنین گفته شده که شرایط پرداخت وام به زندانیان ساده باشد. یعنی سود این وام حداقل و ضمانت وام از طریق یارانه یا مستمری انجام شود.

اما وام ۱۰۰ میلیونی تنها مشمول خود زندانیان نمی‌شود. به گفته این مقام مسئول اگر خود فرد نتواند این وام را دریافت کند، می‌تواند فردی را برای دریافت این وام معرفی کند. مشروط به اینکه آن شخص زندانی آزاد شده را در کارگاه یا مغازه‌اش استخدام کند و برابر قانون کار به او حقوق و دستمزد بدهد.

شرایط پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی

بر این اساس می‌توان گفت وام ۱۰۰ میلیونی مددجویان زندانی یا به خود فرد زندانی پرداخت می‌شود مشروط به اینکه حرفه و شغلی با آن ایجاد کند.

یا اینکه فرد زندانی می‌تواند فرد دیگری را برای دریافت وام معرفی کند اما فرد معرفی شده موظف است که زندانی آزادشده را در کارگاه خود استخدام کند و به او برابر قانون کار حقوق بدهد.


همچنین گفته شده که سود تسهیلات این وام باید حداقل باشد. اما مشخص نشده که آیا این وام قرض‌الحسنه است و سود آن نهایتا چهار درصد است یا بیشتر.

از طرف دیگر یکی از معضلات افراد برای دریافت وام، ضمانت آن است. اما گفته شده که افراد می‌توانند از کارت یارانه و یا مستمری خود به‌عنوان ضمانت استفاده کنند.

اما نکته مهمی که وجود دارد این است که آیا بانک‌ها حاضرند با دریافت کارت یارانه وام ۱۰۰ میلیونی به افراد بپردازند یا نه؟ چون مبلغ یارانه نقدی و معیشتی افراد نهایتا برای یک خانوار چهار نفره، به ۳۵۰ هزار تومان در ماه هم نمی‌رسد.

البته گفته شده که مستمری افراد هم می‌تواند به عنوان ضمانت پرداخت وام باشد. اما باید دید آیا بانک‌ها حاضر به پذیرش این ضمانت‌ها هستند یا نه؟
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز