تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶

مضررات زیاد نشستن برای بدن

گذراندن همه روز در حالت خمیده برای ستون فقرات به شدت مضر است. شکم گرد در این نمونه، به ورزش نکردن اشاره دارد. همچنین، پوست به دلیل اگزمای ناشی از استرس، قرمز شده است.
کد خبر: ۳۴۵۰۴
مضررات زیاد نشستن برای بدن


بر کسی پوشیده نیست که امروز نحوه کار، بسیار متفاوت از سال‌های پیش است. کار از راه دور، فضای محدود کاری و جلسات مجازی، همگی از تجربیات اداری مدرن هستند. تفاوتی نمی‌کند که افراد از کافی‌شاپ‌ها، سالن‌های اداری مجلل یا اتاقکی کوچک مشغول به کار باشند. استفاده از صندلی‌ها و تجهیزات مناسب، اهمیت دارد.

در همین راستا یک شرکت انگلیسی تجهیزات اداری به نام فِلوز، به منظور نشان دادن اهمیت سلامت محل کار، الگوی واقعی و با اندازه یک زن بالغ را سفارش داد و نام او را «اما» گذاشت. این شرکت نشان داد که افراد در صورت کنترل نکردن راحتی محل کار، به انواع بیماری‌ دچار خواهند شد.

جزئیات بدن این زن به ظاهر میانسال با مشارکت ویلیام هیام، مدیر پروژه مطالعه رفتار، طراحی شد که در آن با گروهی از کارشناسان بهداشتی از کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس همکاری داشت. آنها برای افزایش دقت طراحی خود، جزئیات رفتاری و حرکتی بیش از ۳۰۰۰ کارمند اداری را مورد بررسی قرار دادند.

این مطالعه که «همکار آینده» نام دارد، نشان داد که از هر ۱۰ کارمند انگلیسی، ۹ تن در محیط کار دچار مشکلات جسمانی شده‌اند. آنها که علائمی مانند خستگی چشم، کمردرد و سردرد دارند، گفته‌اند که روزانه بیش از ۶ ساعت را پشت میز کار سپری می‌کنند.

این وضعیت بد، یادآور این است که گذراندن همه روز در حالت خمیده برای ستون فقرات به شدت مضر است. شکم گرد در این نمونه، به ورزش نکردن اشاره دارد. همچنین، پوست او به دلیل اگزمای ناشی از استرس، قرمز شده است.

هایم در این‌باره گفت: «باید تغییرات اساسی در زندگی کاری‌ خود ایجاد کنیم. مانند جابجایی بیشتر، قرار گرفتن به‌طرز درست پشت میز کار، استراحت و پیاده‌روی منظم. همچنین می‌توانیم محیط کار خود را طوری استاندارد کنیم که از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری شود.»

از جمله مشکلات دیگر می‌توان به خشکی و قرمزی چشم اشاره کرد که ناشی از خیره شدن بیش از حد به صفحه نمایش است. رگ‌های واریسی در پاها و همچنین سایر اندام‌ها نشان از گردش خون ضعیف در بدن دارند. این مشکلات، هشداری هستند که به ما واقعیت زندگی کارمندی را نشان دهند. اگر این عادت‌ها را ترک نکنیم، در ۲۰ سال آینده با مشکلات متعدد روبرو خواهیم شد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : نشستن بدن ورزش
ارسال نظر

آخرین اخبار روز