تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹

طغیان قیمت طلا و سکه در بازار تهران| اوج ارز و دلار در معاملات امروز

بازار ارز و طلا این روزها شاهد طغیان قیمت طلا ، قیمت سکه و قیمت دلار بوده است.
کد خبر: ۳۴۶۲۱
طغیان قیمت طلا و سکه در بازار تهران| اوج بازار ارز و دلار


 قیمت دلار عصر روز پنجشنبه برای اولین برای در سال 1400 بر روی 28 هزار و 400 تومان  قرار گرفت.  این اسکناس آمریکایی در بازار ارز  امروز 22 آبان 1400 غوغا به پا کرد و با قدرت بیشتری پیشروی کرد و در انتهای معاملات امروز با 28 هزار و 720 تومان بسته شد. قیمت درهم امروز پا به پای قیمت دلار جلو رفت. 

قیمت درهم به 7 هزار و 840 تومان رسید
قیمت درهم که عصر روز پنجشنبه با  7 هزار و 730 تومان مبادله شد در بازار ارز امروز بار دیگر بر مدار صعود قرار گرفت. قیمت درهم در پایان معاملات بازار ارز امروز با 7 هزار و 840 تومان خرید و فروش شد. با ضرب کردن قیمت درهم در عدد 3.673 عدد 28 هزار و 796 تومان به دست می‌آمد که از قیمت دلار در معاملات امروز  قدری بیشتر بود.

قیمت سکه و طلا بر مدار صعود 
قیمت اونس طلا  در بازار امروز نسبت به روز جمعه گذشته اندکی افزایش یافت و با 1865 دلار مبادله شد. قیمت طلا 18 عیار نیز امروز همزمان با افزایش قیمت دلار و قیمت درهم بر مدار صعود قرار گرفت.  قیمت طلا امروز به 1 میلیون و 276 هزار و 900 تومان رسید. قیمت سکه هم امروز مانند قیمت طلا  گران شد. قیمت سکه در معاملات امروز بر روی 12 میلیون و 700 هزار  تومان قرار گرفت. با احتساب قیمت 28 هزار و 720 تومان برای دلار اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 610 هزار تومان بدست می آمد و حباب قیمتی سکه 0.71 درصد به دست می‌آمد.

جریان ارزی در سامانه نیما و بازار متشکل
بررسی آمارهای بانک مرکزی حاکی از افزایش معاملات ارز در سامانه نیما و بازار متشکل و کاهش نرخ دلار در این دوره است.

در خصوص میزان معامله و روند قیمتی ارز تجاری (ارز نیما) طی یک ماه و نیم اخیر در دوره منتهی به هفته سوم آبان ماه سال جاری، مجموعا ۳ میلیارد و ۷۱۵ میلیون دلار ارز در سامانه نیما معامله شده و میانگین قیمت ارز معامله شده در سامانه نیما نیز ۲۳ هزار ۳۴۶ تومان بوده است.

طی یک ماه و نیم اخیر، مجموعا حدود ۲۸۲ میلیون و ۴۹۳ هزار دلار ارز اسکناس در بازار متشکل ارزی معامله شده است و میانگین قیمتی ارز معامله شده در این سامانه نیز برای هر دلار، ۲۶ هزار و ۸۱۰ تومان بوده است.











منبع : اقتصاد نیوز

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز