تهران ۱۱.۷۳° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۱۱.۹۹°
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲

سرمربی ایرانی بعد از کنار گذاشتن اسکوچیچ

یک کارشناس فوتبال می‌گوید دراگان اسکوچیچ هیچ تحولی در تیم ملی ایجاد نکرده و بهتر است فرصت کسب تجربه در جام جهانی به یک مربی ایرانی داده شود.
کد خبر: ۳۴۷۰۰
سرمربی ایرانی بعد از کنار گذاشتن اسکوچیچ


 فرشاد فلاحت زاده  درباره پیروزی لحظه آخری تیم ملی ایران مقابل لبنان که با خوشحالی شدید بازیکنان، مربیان و هواداران تیم ملی همراه بود، گفت: درباره مباحث فنی، در کل لبنان چیزی برای گفتن نداشت. بازیکنان ما روی خلاقیت فردی و ترس لبنان از ایران به گل رسیدند. بازیکنان ما توانمند و تاثیرگذار هستند. ترس لبنان از بازیکنان ما باعث شد که این تیم عقب نشینی کند و بازیکنان ما هم از موقعیت‌های خود استفاده کنند و در دقایق پایانی به گل رسیدم.

وی خاطرنشان کرد: در واقع طرح و برنامه آنچنانی برای گلزنی نداشتیم که این مسئله باید بررسی شود. ما بازی باکیفیتی در یک سوم دفاعی لبنان نداشتیم و به همین دلیل به مشکل خوردیم.

این کارشناس فوتبال در واکنش به اینکه ناکامی تیم ملی در خلق موقعیت را در چه مسئله‌ای می‌بیند، گفت: شاید روی مسائل فنی و تاکتیکی کار نشده است. اعتقادم بر این است که بازیکنان ما بزرگ و تاکتیک‌پذیر هستند. الان نمی‌خواهم خیلی به این مسئله و اظهارات اسکوچیچ ورود کنم که گفته بازیکنان ایرانی تاکتیک پذیر نستند اما هر کدام از این بازیکنان برای تیم‌های خود مهره‌های تاثیرگذاری هستند.

فلاحت‌زاده درباره علت ناکامی قدوس در این دیدار گفت: فشار زیادی  روی قدوس بود. او را تا قبل از این بازی در ترکیب تیم ملی بازی نمی‌دادند. به یک باره می‌گویند جایگزین طارمی باش و در این صورت نمی‌توانست کار قابل ملاحظه‌ای انجام دهد. به حدی فشار روی او بود که یادش رفت چه کار باید بکند. اگر زودتر از قدوس در مسابقات بازی می‌کردیم، می‌توانست اثرگذاری لازم را داشته باشد.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره تاکتیک ۱-۳-۲-۴ تیم ملی در این دیدار اظهار کرد: ما دنبال این بودیم که نبازیم. فشار روی اسکوچیچ زیاد بود و سعی داشت در این دیدار دروازه تیم ملی را بسته نگه دارد و سر فرصت بتواند کار خود را انجام دهد که این اتفاق هم در دقایق پایانی رخ داد. شانس  و اقبال سراغ ما آمد. از طرفی لبنانی‌ها رفته رفته تحلیل رفتند و بازیکنان ما باتجربه‌تر عمل کردند.

وی با اشاره به اینکه آزمون با تجربه خود سعی در آرام کردن نیمکت تیم ملی داشت، گفت: همانطور که مشاهده کردید  سردار نیمکت را آرام می‌کرد و می‌گفت زمان داریم. همین اتفاق هم افتاد. نمی‌گویم سطح بازیکنان از مربیان بالاتر است اما بازیکنان ما با مربیان بزرگ زیادی کار کردند. می‌توانیم از تجارب بازیکنان هم در بحث فنی استفاده کنیم. هیچ ایرادی ندارد از تجارب بازیکنان ما استفاده شود.

فلاحت زاده درباره عملکرد دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی ایران گفت: نمی‌توانیم بگوییم عملکردش بد بوده است. تیم ملی توانمند است و به همین دلیل اگر تیم را دست هر مربی ایرانی هم می‌دادند مطمئن باشید موفق می‌شد. وحید هاشمیان هم همین نتایج را می‌گرفت. نمی‌توانیم بگوییم اسکوچیچ تحولی به وجود آورد. او تیم را مدیریت کرده است اما مگر می‌توانید غیر از طارمی و آزمون را دعوت کنید و بازی دهید؟ هر کس دیگری هم جای اسکوچیچ بود همین ترکیب را نهایتا با دو تغییر به بازی می‌گرفت.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه گفته می شود تیم ملی نمی تواند با اسکوچیچ در جام جهانی موفق شود گفت: به نظر من، اگر در جام جهانی از مربیان ایرانی استفاده کنیم، بهتر است. پول و تجربه‌ای را که به مربی خارجی می‌دهیم، به ایرانی‌ها بدهیم. قلعه نویی، دایی و گل محمدی واقعا توانمند هستند. یک از مربیان بزرگ فوتبال ایران برای سرمربی‌گری این تیم انتخاب کنید. چرا این امتیاز را به مربی خارجی بدهیم. توقع دارند با این مربیان به فینال برویم؟ بیشترین توقع ما این است که از گروه بالاتر برویم. برای این کار باید مربی سطح بالایی را بیاوریم که به نظرم الان جواب نمی‌دهد. یک مربی ایرانی می‌تواند از این فرصت استفاده کند و چندین نفر آموزش ببینند. مربیان خارجی تاکنون هیچ کاری برای ما نکرده‌اند. اگر در جام جهانی ضعیف هم عمل کردیم، حداقل می‌گوییم برای فوتبال ملی چند مربی تربیت شده است.




منبع: ایسنا
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز