تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶

سقوط آزاد شاخص بورس

شاخص کل امروز با بیش از ۲۶ هزار واحد افت در کانال یک میلیون و ۴۱۶ هزار واحد قرار گرفت.
کد خبر: ۳۴۷۲۹
سقوط آزاد شاخص بورس


 بورس در روز قرمز خود شاهد بیش از ۲۶ هزار واحد ریزش در شاخص کل بود. شاخص کل در کانال یک میلیون و ۴۱۶ هزار واحد قرار گرفت و مانند شاخص هم‌وزن ۱٫۸ درصد افت را ثبت کرد.

ارزش معاملات در بازار امروز حدود ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود که افت قابل توجهی نسبت به روز گذشته داشت. فلزات اساسی امروز بیشترین تاثیر را در افت بازار داشتند. نمادهای فولاد، فارس و فملی به ترتیب با بیش از ۳۰۰۰ و ۲۰۰۰ واحد افت بیشترین تاثیر منفی در شاخص را ثبت کردند. نماد بورس با بیش از ۱۸۰۰ واحد رشد مثبت‌ترین نماد بازار امروز بود.

بورس، شستا و شپنا پرتراکنش‌ترین نمادهای امروز بازار سهام بودند. اداره بازارهای مالی، خودرو و فرآورده‌های نفتی نیز برترین گروه‌های صنعتی بازار امروز بودند.

همچنین بیشترین ارزش معامله برای نمادهای بورس، پالایش و کیان ثبت شد. خبهمن، وبملت و بورس بیشترین حجم معامله را از آن خود کردند.


در فرابورس نیز شاخص کل با بیش از ۲۴۰ واحد افت در کانال ۲۰ هزار و ۲۸۷ واحد قرار گرفت. آریا، زاگرس و شگویا بیشترین تاثیر منفی در شاخص امروز را داشتند. فجهان، فرابورس و مدیریت پرتراکنش‌ترین نمادها در بازار امروز فرابورس بودند.

بورس زیر فشار دولت است

نیما آزادی، کارشناس بازار سهام گفت: بورس به دلیل سیاست‌های کنترل قیمتی دولت زیر فشار است. از طرفی میانگین نرخ YTM اسناد خزانه اسلامی به ۲۴ درصد رسیده است و این موضوع خود احتیاط در فعالان بازار را زیاد کرده است.

وی ادامه داد: تا نقدینگی جدیدی وارد بازار نشود و تحولی اتفاق نیفتد، روند بازار بر همین منوال خواهد بود. با توجه به قیمت و ارزندگی سهم‌ها بازار پتانسیل رشد تا ۲۵ درصد را دارد. اگر دولت با مدیریت دستوری اعتماد را از فعالان سلب نکند و بازار را به حال خود بگذارد شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

 
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز