تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵

تهرانی ها منتظر برف و باران باشند

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد، بارش باران در پایتخت از فردا آغاز می‌شود و چهارشنبه احتمال وقوع رگبار برف وجود دارد.
کد خبر: ۳۴۷۴۲
 تهرانی ها منتظر برف و باران باشند


بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی امروز تا صبح فردا (۲۴ و ۲۵ آبان ماه) با پایداری جو، آسمانی قسمتی ابری تا ابری گاهی همراه با وزش ملایم باد و در نواحی پرتردد شهری، با غبار محلی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

با نفوذ سامانه تاپایدار بارشی، از فردا تا غروب چهارشنبه (۲۵ تا ۲۶ آبان ماه) در بعضی ساعات وزش باد شدید به‌ویژه در نیمه جنوبی و غربی استان، گاهی بارش باران و در دامنه‌ها و ارتفاعات بارش باران و برف، گاهی مه و کولاک برف مورد انتظار است. طی این مدت، در بخش‌های جنوبی استان رخداد گردوخاک موقتی دور از انتظار نیست.

از سه شنبه شب تا صبح پنجشنبه (۲۵ تا ۲۷ آبان ماه) کاهش قابل ملاحظه دما در نیمه شمالی ۶ تا ۱۰ و در نیمه جنوبی ۴ تا ۷ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

از چهارشنبه شب (۲۵ آبان‌ماه) با توسعه پایداری جو، روند تدریجی انباشت آلاینده‌ها و در روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۷ تا ۲۸ آبان‌ماه) در نواحی پرتردد شهری کاهش کیفیت هوا و غبار محلی مورد انتظاراست.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه آلودگی‌سنجی فیروزکوه با دمای ۷  درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۲۵ آبان ماه) ابری، به‌تدریج وزش باد با احتمال وزش باد شدید و بارش پراکنده با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه ( ۲۶ آبان ماه) ابری و وزش باد با احتمال  رگبار برف و در اواخر وقت نیمه‌ابری  با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز