تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶

پتروشیمی ها مراقب باشند| 5 افزایش سرمایه بورسی

اقتصادنیوز: درحالی که با آغاز فصل سرما، موضوع قطعی گاز هم مطرح است که به واحدهای تولیدی پتروشیمی و سیمانی در رابطه با قطع احتمالی گاز هشدار داده شده است.
کد خبر: ۳۴۷۷۸
پتروشیمی ها مراقب باشند| 5 افزایش سرمایه بورسی


با دیدارهای روز دوشنبه معاون وزیر خارجه ایران با همتای چینی و روسی، تهران تاکید کرده که امریکا باید تحریم های یکجانبه و غیرقانونی را لغو کند. البته وزیر امورخارجه هم در دیدار با طرف ترکیه ای و ایتالیایی گفته ایران آماده از سرگیری مذاکرات و توافق است. برخی منابع خبری همچون وال استریت ژورنال تاکید کرده که رافایل گروسی برای دیدار به تهران آماده شده و این اتفاق به زودی می افتد. در اخبار دیگری مربوط به برجام و مذاکرات منطقه ای، امارات از برنامه کاهش تنش با ایران و گام های روبه جلو در این راستا خبر داده است. سخنگوی وزارت خارجه گفته که پیشرفت مذاکرات ایران و عربستان به طرف عربستانی بستگی دارد اما مذاکرات روبه جلو و با حسن نیت طرفین انجام شده است.همسو با این اخبارها هم رویترز در گزارشی نوشته که کره جنوبی در ماه گذشته از ایران هیچ نفتی نخرید. در این روزها اخبار و گزارش ها حکایت از این دارد که آمار صادرات و فروش نفت ایران براساس آمار و گزارش منابع غربی روبه فزونی است که البته عمده مشتری این نفت، کشور چین است.

دستورکار بورسی هیات دولت

در خبر مهم دیگری، با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ 344.0 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.حداقل نرخ توافق بازخرید: 19.8 درصد بود. پیش تر مجید عشقی، رئیس سازمان بورس از عرضه اوراق دولتی براساس کشش بازار خبر داده بود. همچنین روز دوشنبه در جلسه ستاد اقتصادی دولت به ریاست ابراهیم رییسی از تاکید بر تقویت صندوق تثبیت بازار سرمایه از طریق منابع قانونی از جمله صندوق توسعه ملی خبر داد.

قیمت تضمینی چغندرقند تعیین شد

در اخبار صنایع هم، قیمت تضمینی محصول چغندرقند در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ طبق نظر اعضای شورا اصلاح و برای چغندرقند بهاره، قیمت ۱۷۰۰ تومان و برای چغندرقند پاییزه قیمت ۱۶۴۱ تومان تعیین شد.

همچنین افزایش مصرف گاز همزمان با افزایش سرما موجب شداستارت مرحله دوم قطع گاز در کشور زده شود. در حالی دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفته است گاز برخی از شرکت‌های سیمانی، از ۲۵ آبان ماه قطع میشود که یکی از بزرگترین چالش های صنعت پتروشیمی قطعی گاز در زمستان است و باوضعیت تراز منفی تولید و مصرف گازطبیعی در کشور در آینده چالش سوخت و خوراک برای این شرکتها بزرگ تر خواهد شد.

در حوزه بانک ها، علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی گفته است: امکان پاس کردن چک با استفاده موجودی فرد در بانک‌های مختلف از دی ماه فراهم می‌شود. امکان ثبت، صدور و تاییدیه چک از طریق خودپرداز از آذر آغاز می‌شود و تا پایان سال همه بانک‌ها باید این امکان را برای مشتریان فراهم کنند.

یک قرارداد خدماتی باارزش دو شرکت شاخص ساز بورسی
در حوزه اخبار شرکت ها اخبار متعددی منتشر شد:

#خاور | رونمایی از اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل به‌زودی صورت میگیرد.

#شبندر | پالایش نفت بندر عباس اعلام کرد: مابه التفاوت قیمت وکیوم باتوم اعلام شده با میانگین وزنی ماهانه قیمت های معاملاتی وکیوم باتوم هر شرکت پالایشی در بورس، باید از طریق تعدیل قیمت ماهانه خوراک همان پالایشی جبران شود.

#خراسان | سود عملیاتی پتروشیمی خراسان در دوره شش ماهه منتهی به 31 شهریور امسال با افزایش 180 درصدی نسبت به دوره مشابه روبه رو شد.

#تمحرکه | ماشین سازی نیرو محرکه در تاریخ 1400/08/24در مناقصه شرکت صنایع مس شهید باهنر (سهامی عام) با موضوع تهیه و ساخت skip hoist 6000mm - 40 ton شرکت کرد، شرکت در مناقصه به منزله برنده شدن در آن است و در صورتیکه نتیجه نهایی بعد از بررسی پیشنهاد ارایه شده و فرایند قانونی مشخص و ابلاغ شود، موضوع به اطلاع سهامداران میرسد.

#سامان | موضوع مزایده: برگزاری مزایده عمومی املاک بانک سامان. شرکت توسعه و عمران بهناد بنا(سهامی خاص) به وکالت از بانک سامان در نظر دارد ملک شهر تهران را با شرایط ویژه از طریق مزایده عمومی بفروش رساند.

#دپارس | شرکت از آگهی تمدید مهلت پذیره نویسی عمومی سهام شرکت داروسازی پارس دارو(سهامی عام) - سلب حق تقدم خبر داد

#وگردش | بانک گردشگری از فروش شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان  به میزان سود سود 3467.7 میلیارد تومان خبر داد.

#دسبحان | شرکت از افزایش قیمت شامل 8 قلم از محصولات شرکت که قیمتهای فروش آنها از 10 تا 82 درصد افزایش یافت. ضمنا فروش سال جاری این محصولات 11 درصد فروش کل محصولات شرکت است.

#نطرین | شرکت از افزایش ظرفیت تابندگی و تثبیت حرارتی انواع نخ به میزان 1600 تن با هزینه 34 میلیارد تومان خبر داد.

#شلیا | از سال 1398 دعوای حقوقی میان شرکت آرمان آفرینان سیمیا (یکی از شرکت‌های گروه سهامدار عمده مواد ویژه لیا) و کارگزاری بهین پویا در هیات داوری طرح شد که نتیجه آن تا این لحظه مشخص نشد. چنانچه رای صادره به نفع شرکت آرمان آفرینان سیمیا صادر شود، تعداد 9.2 میلیون سهم مواد ویژه لیا (معادل 5/11 درصد سهام شرکت) از کارگزاری بهین پویا به شرکت آرمان آفرینان سیمیا منتقل میشود که منجر به تغییر در ترکیب سهامداران درصدی این شرکت می‌شود و لیکن از آنجاییکه خواسته کارگزاری بهین پویا در پرونده مذکور ریالی است، چنانچه رای به نفع این شرکت صادر شود، تغییری در ترکیب سهامداران شرکت ایجاد نمی‌شود. به‌عبارتی در هر دو سناریو محتمل، نتیجه پرونده هیات داوری تغییری در مدیریت شرکت و گروه سهامدار عمده ایجاد نخواهد کرد. نتیجه پرونده مذکور هیچ گونه اثر سود و زیانی در عملکرد شرکت مواد ویژه لیا نخواهد داشت.

#ثشاهد | شاهد در نظر دارد نسبت به فروش ششدانگ 38قطعه زمین به مساحت حدودا"52،269 متر مربع باکاربری های مسکونی وتجاری وآموزشی وخدماتی وفضای سبز و... واقع در استان البرز شهرستان فردیس شهرک ناز جنوبی را از طریق مزایده به بالاترین قیمت پیشنهادی واگذار کند.

#کیسون | کیسون از انجام خدمات مهندسی پایه، طراحی تفصیلی، تامین کالا، نصب و راه اندازی فاز 3 تغلیظ مجتمع مس سونگون بصورت EPC  به 3107.8 میلیارد تومان با شرکت ملی مس ایران (#فملی) خبر داد.

#دسینا | شرکت از افزایش نرخ قیمت فروش 11 قلم کالا طیق مجوز سازمان غذا و دارو و مجوز سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایرانخبر داد.

#شجم | دلایل افزایش سود عملیاتی پتروشیمی تخت جمشید، افزایش 25 درصدی تولید محصولات اعلام شد.

#خرینگ ‌| در خصوص افزایش نرخ فروش محصولات به شرکت ساپکو ، پس از برگزاری جلسات متعدد توافق نهایی حاصل شده است و با امضا و تبادل هر قرارداد ، آثار آن در صورتهای مالی میان دوره ای و گزارشات ماهانه لحاظ خواهد شد.

#کدما | شرکت معدنی آهک قلعه گنج (سهامی خاص) واقع در استان کرمان شهرستان قلعه گنج جزء شرکت فرعی 40 درصدی معدنی دماوند (سهامی عام) جهت تولید آهک پخته (آهک کلسینه) با ظرفیت تولید 111 هزار تن در سال با سرمایه گذاری این شرکت حدوداً 21.2 میلیارد تومان در تاریخ 20 آبان امسال افتتاح شد.

جزییات 5 افزایش سرمایه بورسی
در حوزه افزایش سرمایه ها هم:

#فولاژ | افزایش سرمایه 100 درصدی از محل سود انباشته مورد تایید حسابرس قرار گرفت.

#سکارون | گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از 20.8 میلیارد تومان به 250 میلیارد تومان از محل آورده نقدی سهامداران ،مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اجرای طرح و توسعه شرکت به تصویب هیئت مدیره رسید و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد.

#آریا | افزایش سرمایه 50 درصدی از محل سود انباشته مورد تایید حسابرس قرار گرفت.

#وآرین | گزارش توجیهی هیئت مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از 238 میلیارد تومان به 400 میلیارد تومان از محل سود انباشته به تصویب هیئت مدیره رسید.

#شفارا | گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از 263 میلیارد تومان به 465 میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور تامین هزینه های اجرای پروژه پساب صنعتی و تامین سرمایه درگردش مورد نیاز جهت تهیه بخشی از مواد اولیه مصرفی که در 24 آبان به تصویب هیئت مدیره رسید و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد.


#اخابر | جلسه مجمع عمومی این شرکت با دستورکار اتخاذ تصمیم در خصوص تسری مفاد بند"د" تبصره 20 قانون بودجه سال 1400 کل کشور در تهران (بزرگراه همت، ابتدای بلوار سردار جنگل، نبش خیابان فرزانه شرقی، ساختمان دکتر وفا غفاریان) در ساعت 10:30 چهارشنبه 3 آذر برگزار می‌شود.

منبع: اقتصادنیوز
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز