تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۳.۷۹°
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

حاشیه های وزیر پیشنهادی رئیسی| معرفی فیاضی دهن کجی به معلمان است

نماینده مردم بناب گفت: با انتخاب مسعود فیاضی برای وزارت آموزش و پرورش، تحولی که آقای رئیسی گفتند شکل نخواهد گرفت.
کد خبر: ۳۴۷۸۷
حاشیه های وزیر پیشنهادی رئیسی| معرفی فیاضی دهن کجی به معلمان است


در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه ۲۵ آبان ماه و در جریان بررسی رأی اعتماد به فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، محمد باقری نماینده مردم بناب در مخالفت با وزیر پیشنهادی گفت: دوستی ما با آقای رئیسی ۲۰ ساله است و به ایشان رأی دادیم. در این مدت هم سفرهای جهادی رئیس جمهور نقطه قوت دولت وی بود. رئیسی در این برهه از انقلاب بهترین رئیس جمهور کشور است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک  اصول گرای اصلاح طلب هستم، گفت: باید به حجت شرعی برسیم تا به وزیر پیشنهادی رأی بدهیم یک میلیون معلم در وزارت آموزش و پرورش شاغل هستند. آیا در میان این جمعیت یک نفر مانند فیاضی پیدا نمی شد که در رأس این وزارتخانه قرار گیرد؟

باقری اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش همیشه مدیرپرور بود و وزارتخانه های دیگر از این وزارتخانه مدیران کارآزموده ای را انتخاب می کردند اما امروز به جایی رسیدیم که از میان یک میلیون نفر حتی یک وزیر هم پیدا نمی شود که سکان داری این مجموعه را در دست بگیرد. فیاضی حتی یک روز هم مدیر مدرسه نبوده است، رئیس جمهور گفتند فیاضی مدیر کل بوده است؛ من از دوستان سوال کردم، فیاضی حتی مدیر کل هم نبوده است.

وی معرفی فیاضی را توهین و دهن کجی به معلمان خواند و تصریح کرد: بعد از ۴۰ سال یک نفر معلم پیدا نکردیم که کرامت معلمان را در این وزارتخانه حفظ کند.

وی سند بنیادین آموزش و پرورش را راه گشای مشکلات این وزارتخانه خواند و تأکید کرد: متأسفانه فیاضی یک روز هم کار اجرایی انجام نداده و با حضور وی تحولی در این وزارتخانه ایجاد نخواهد شد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در صورت عدم رأی اعتماد به فیاضی فقط یک هفته فرصت دارد وزیر پیشنهادی را معرفی کند.


در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد در مخالفت با وزیر پیشنهادی گفت: اظهارات من مخالفت با رئیسی‌جمهور و دولت نیست. ما با افتخار پشت سر رئیس‌جمهور انقلابی و ولایی ایستاده‌ایم.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آموزش و پرورش مهمترین، زیربنایی‌ترین و تأثیرگذارترین دستگاه نظام است. وزیر آموزش و پرورش نیز مهمترین وزیری است که می‌تواند تحولی زیربنایی در کشور ایجاد کند.

وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش باید با مجلس به عنوان مهمترین عنصر قانونگذاری همراه باشد، گفت: برخی در لابی‌ و پارک‌ها با وعده مدیریتی، وزیر انتخاب می‌کنند.

وحیدی تصریح کرد: گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مبنی بر مخالفت با وزیر پیشنهادی با نگاه دقیق و مبتنی بر استعلامات تدوین شد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر آموزش و پرورش باید از جنس این وزارتخانه باشد؛ در فضای مجازی و رسانه‌ای ۲۰ ابهام نسبت به وزیر پیشنهادی مطرح شده که فیاضی باید به آنها در صحن مجلس پاسخ دهد.

وحیدی خطاب به وزرایی که در صحن مجلس حضور دارند، گفت: برای رأی گرفتن یک نفر، همه وزرا می‌آیند و از فردا نمایندگان کسی را پیدا نمی‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مدیران آموزش و پرورش در استان‌ها با فشار انتخاب می‌شوند؛ نقشه جامع علمی کشور و سند تحول از جمله مهم‌ترین اسناد برای کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش هستند.

منبع: مهر
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز