تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰

خبر خوش برای مجردان| شرایط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن

معاون مسکن و ساختمان از امکان ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن و بیماران خاص در نهضت ملی مسکن، بر اساس مصوبه تازه هیات دولت، خبر داد.
کد خبر: ۳۴۸۱۹
خبر خوش برای مجردان| شرایط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن


محمود محمودزاده از مصوبه دولت برای امکان ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن و بیماران خاص با تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طرح نهضت ملی مسکن، خبر داد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلسه چهارشنبه هیات دولت، پیشنهاد پیشین وزارت راه و شهرسازی برای اصلاح بخشی از آیین‌نامه قانون ساماندهی مورد تایید قرار گرفت و تصویب شد. بر اساس این مصوبه، دو گروه از مجردان که شامل مردان مجرد ۴۵ سال به بالا و دیگری بیماران خاص با تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توانند در این طرح نهضت ملی مسکن مشارکت داشته باشند و ثبت‌نام کنند.

محموزاده یادآور شد: پیش‌تر سه گروه از مجردان، شامل زنان خودسرپرست بالای ۳۵ سال، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، و نخبگان علمی امکان مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن را داشتند که با مصوبه اخیر هیات دولت، دو گروه دیگر، مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن و بیماران خاص نیز به گروه واجدان شرایط نهضت ملی مسکن افزوده شدند.

سابقه سکونت برای مهاجران از مبدا کلانشهرها به یک سال کاهش پیدا کرد
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص سابقه سکونت متقاضیان نهضت ملی مسکن که پیش‌تر ۵ سال اعلام شد، توضیح داد: برای مهاجران از کلانشهرها، سابقه سکونت به یک سال تقلیل پیدا کرده است. بدین معنا اگر کسی ساکن کلانشهری بوده و در شهر دیگر، تقاضای مسکن دارد با حدود یکسال سابقه سکونت در همان شهر امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارد. همچنین برای کارکنان دولت و نیروهای نظامی و روحانیون بر اساس حکم اداری و یا بر اساس تشخیص حوزه‌های علمیه، سابقه سکونت ۵ ساله در طرح نهضت ملی مسکن مورد نیاز نیست. این افراد می‌توانند به جز تهران در سایر شهرهای کشور از این مزیت بهره‌مند شوند.

 مصوبه هیئت وزیران علاوه بر ورود به مسئله ثبت نام مجردها، موضوع اولویت بندی متقاضیان فاقد مسکن بر اساس میزان تقاضای متوسط هر استان، شاخص هایی از قبیل نداشتن سابقه مالکیت، مدت زمان سکونت، میزان درآمد و تعداد افراد خانوار را نیز در دستور کار قرار داده است.

منبع: فارس
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز