تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵

ایلان ماسک حدود ۹۳۰ میلیون دلار سهام تسلا را فروخت

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا حدود ۹۳۰ میلیون دلار دیگر از سهام خود را فروخت.
کد خبر: ۳۴۸۳۹
ایلان ماسک حدود ۹۳۰ میلیون دلار سهام تسلا را فروخت


بایگانی‌های اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه نشان داد که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا ۹۳۰ میلیون دلار از سهام خود را برای انجام تعهدات مربوط به کسر مالیات مرتبط با اعمال اختیارات سهام فروخته است.

ماسک ۹۳۴۰۹۱ سهم را پس از اعمال اختیار خرید ۲.۱ میلیون سهم فروخت. او ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد مابه التفاوت قیمت اعمال و ارزش سهام است.

این دومین بار در یک هفته اخیر است که این میلیاردر از اختیار سهام خود استفاده می‌کند. روز دوشنبه گذشته، او ۹۳۴ هزار سهم دیگر را به قیمت ۱.۱ میلیارد دلار پس از اعمال اختیارات برای خرید نزدیک به ۲.۲ میلیون سهم فروخت.

به نقل از رویترز، اسناد مرتبط نشان می‌دهد که این دو فروش سهام از طریق یک طرح معاملاتی تنظیم شدند که به افراد داخلی شرکت اجازه می‌دهد تا معاملات از پیش برنامه ریزی شده را بر اساس یک برنامه انجام دهند.


بایگانی تسلا نشان می‌دهد که تا پایان سال ۲۰۲۰، او اختیار خرید ۲۲.۸۶ میلیون سهم را داشت که در آگوست سال آینده منقضی می‌شود.

در تاریخ ۶ نوامبر، ماسک از کاربران توییتر در مورد فروش ۱۰ درصد از سهام خود نظرسنجی کرد و پس از اینکه اکثریت در توییتر با فروش موافقت کردند، قیمت سهام تسلا را پایین آورد.










منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز