تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸

اختلاف قیمت مرغ و تخم مرغ در میدان تره و بار با سطح شهر

در گزارش جدید این سازمان با توجه به نرخ‌ بالای مرغ و تخم مرغ در سطح شهر که برای بسیاری از شهروندان مشکل‌ساز شده است قیمت این ۲ کالا در غرفه‌های مواد پروتئینی میادین منتشر شده است.
کد خبر: ۳۴۸۵۷
اختلاف قیمت مرغ و تخم مرغ در میدان تره و بار با سطح شهر


 سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با انتشار روزانه نرخ محصولات عرضه شده در این بازارها، شهروندان را در جریان قیمت کالاهای میادین و اختلاف نرخ این محصولات با میانگین قیمت این اقلام در سطح شهر قرار می‌دهد.  براساس این گزارش، قیمت گوشت مرغ در میادین میوه و تره بار ۱۴ تا ۱۹ درصد و تخم مرغ ۲۲ تا ۲۸ درصد از میانگین قیمت‌های سطح شهر پایین‌تر است و هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ تنظیم بازاری در این مراکز با نرخ مصوب ۴۳هزار تومان به فروش می‌رسد.شهروندان همچنین می‌توانند مرغ گرم را نیز با نرخ مصوب هر کیلو ۲۹.۹۷۰ تومان در میادین خریداری کنند.

هم‌اکنون اختلاف قیمت انواع میوه در میادین با میانگین قیمت‌های سطح شهر نیز به ۳۸ درصد می‌رسد. علاوه بر افزایش هزینه تولید، مشکلات شبکه توزیع بر قیمت کالاهای اساسی افزوده و به همین دلیل سامانه عرضه اینترنتی مرغ و تخم مرغ با نرخ مصوب از سوی دولت راه‌اندازی شده که قرار است در گام نخست ۳۰۰ تن مرغ منجمد و ۳۰۰ تن تخم مرغ از طریق این سامانه در تهران توزیع شود. با این حال میادین میوه و تره‌بار برای بخش زیادی از مردم همچنان در دسترس‌ترین مراکز خرید محسوب می‌شوند.


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز