تهران ۶.۹۹° كمينه ۶.۹۹°  بیشینه ۷.۷۹°
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴

دیدار گروسی سه‌شنبه دوم آذر با اسلامی و امیرعبداللهیان در تهران

گروسی سه‌شنبه دوم آذر در تهران با اسلامی و امیرعبداللهیان دیدار می‌کند.
کد خبر: ۳۴۸۹۸
دیدار  گروسی سه‌شنبه دوم آذر با اسلامی و امیرعبداللهیان در تهران


«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران در دوشنبه هفته آینده را تأیید کرد و گفت که گروسی عصر دوشنبه اول آذر ماه وارد تهران می‌شود و روز سه‌شنبه با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو می‌کند. 


وی گفت که این سفر در راستای همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌شود. 

پیش از این سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه از سفر گروسی به تهران خبر داده بود. سخنگوی وزارت امور خارجه گفته بود که از رافائل گروسی مدیرکل آژانس انرژی اتمی برای سفر به ایران دعوت شده و تاریخ برای سفرش پیشنهاد شده و به زودی عازم ایران خواهد بود و منتظر پاسخ وی هستیم.

خطیب‌زاده خاطرنشان کرد: مراودات فنی ایران و آژانس در مسیر خوبی در جریان است و وی در این سفر علاوه بر رئیس سازمان انرژی اتمی با وزیر خارجه نیز دیدار خواهد کرد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه (+) دهم آبان ماه هم در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره درخواست رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای سفر به تهران و ملاقات با امیرعبداللهیان نیز اظهار داشت: روابط ایران و آژانس کاملا فنی و حرفه‌ای است. سازمان انرژی اتمی ایران با آژانس روابط بسیار منظم و دقیقی دارند و در سفرهای قبلی مدیران کل آژانس به تهران برخی ملاقات‌های از جنس تشریفاتی و تکریمی انجام شده است. ولی برخی موضوعات دیگر هم بود که به صورت ماهوی انجام شده است و اگر سفری تنظیم شود اگر لازم باشد ملاقاتی تنظیم شود، تنظیم خواهد شد. اگر سازمان انرژی اتمی برنامه را نهایی کند و مطابق برنامه‌های ما باشد امیرعبداللهیان حتما گروسی را می‌بیند و منعی برای این قضیه وجود نداشته و نخواهد داشت.

سفر اول آذر ماه گروسی به تهران دومین سفرش در دولت سیزدهم است. وی ۲۱ شهریورماه در تهران با «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد و دو طرف بیانیه‌ مشترکی صادر کردند. 

در نشست خبری مشترک اسلامی و گروسی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفته بود که گروسی قرار است مجددا به تهران سفر کند.

اسلامی گفت: توافق کردیم مدیرکل آژانس در آینده نزدیک به تهران سفر و مذاکرات را در سطوح مختلف انجام دهد. همچنین توافق کردیم برای تعویض کارت‌های حافظه دوربین‌های نظارتی، تیم فنی مربوطه بعد از توافق به ایران بیایند و بتوانند اقداماتی را که باید برای دوربین‌ها به لحاظ فنی انجام بدهند را انجام داده و کارتهای حافظه طبق روالی که طبق پادمان است و در ایران نگهداری و پلمپ می‌شود، همان جا کارت‌های قدیمی را پلمپ می‌کنند و کارت‌های جدید حافظه را در دوربین‌ها نصب خواهند کرد که روال جاری و طبیعی در سیستم نظارتی آژانس است. 

کمالوندی: گروسی سه‌شنبه دوم آذر در تهران با اسلامی و امیرعبداللهیان دیدار می‌کند

رئیس سازمان انرژی اتمی هم بعد از سفر گروسی به ایران، برای شرکت در شصت و پنجمین کنفرانس عمومی  آژانس به وین سفر و ۲۹ شهریور ماه با گروسی مجددا دیدار و گفت‌وگو کرد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز