تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶

پیش‌بینی قیمت دوج‌کوین برای سال ۲۰۲۱|بیت کوین روند نزولی خواهد داشت؟

دوج‌کوین در بحبوحه فروش در بازار رمزارزها، تحت فشار قابل توجهی قرار گرفته است. از آنجا که تمام رمزارزهای مهم در شرایط مناسبی قرار ندارند، اخیرا این بازار، روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد.
کد خبر: ۳۵۰۵۹
پیش‌بینی قیمت دوج‌کوین برای سال ۲۰۲۱|بیت کوین روند نزولی خواهد داشت؟


 بیت‌کوین اخیرا به زیر سطح حمایتی ۶۰هزار دلاری سقوط کرده و در همین حال اتریوم نیز تا زیر کانال ۴هزار و ۱۰۰دلار افت کرد.

دوج‌کوین نیز پس از اینکه به زیر میانگین متحرک نمایی ۵۰روزه (۵۰ EMA) یعنی کانال ۰.۲۵۵۵دلاری سقوط کرد، روند نزولی شدیدتری شاهد بود و پیش از اینکه به بالای کانال ۰.۲۳دلاری برسد، قیمت ۰.۲۲۵دلاری را نیز آزمایش کرد.

یکی دیگر از میم‌کوین‌ها، شیبا اینو نیز به شدت تحت تاثیر این روند قرار گرفته و به زیر سطح ۰.۰۰۰۰۴۵دلاری افت کرده است.

حجم فروش فعلی گسترده بوده و هیچ مورد غیرعادی در عملکرد دوج‌کوین دیده نمی‌شود. بر اساس گزارش کوین مارکت کپ، دوج‌کوین همچنان در میان ۱۰رمزارز برتر از نظر ارزش بازار قرار دارد و به دنبال آن، شیبا اینو نیز در جایگاه یازدهم دیده می‌شود.

آیا اکنون زمان خرید دوج‌کوین است؟

دوج‌کوین با سطح مقاومت مهمی در کانال ۰.۳۴دلاری مواجه شده بود و پس از آن به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه افت کرد که در نزدیکی سطح ۰.۲۵دلاری قرار داشت.

حرکت به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه در نمودار هفتگی در مقایسه با حرکت به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۵۰روزه در نمودار روزانه، فشار چشمگیری بر دوج‌کوین وارد کرد. تمایل عمومی بازار رمزارز به عنوان یک کاتالیزور نزولی افزون برای دوج‌کوین عمل کرد.

نزدیک‌ترین سطح حمایتی مهم در نمودار هفتگی در میانگین متحرک نمایی ۵۰روزه در نزدیکی کانال ۰.۲۰دلاری قرار دارد.

دوج‌کوین پس از عقب‌نشینی‌های قابل توجه در ماه‌ جولای و اواخر سپتامبر، سطح حمایتی در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۵۰روزه دریافت کرد. از آنجا که معامله‌گران شروع به خرید دوج‌کوین زمانی که به سمت میانگین متحرک نمایی ۵۰روزه حرکت می‌کرد کردند، قیمت در هر دو شرایط، سطح میانگین متحرک نمایی ۵۰روزه را آزمایش نکرد.

در حال حاضر، قیمت دوج‌کوین بسیار بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰روزه باقی مانده، بنابراین هیچ سطح دفاعی اساسی در نزدیکی آن وجود ندارد. عقب‌نشینی فعلی ممکن است به عنوان یک فرصت برای معامله‌گران کوتاه‌مدت عمل کند، اما به نظر نمی‌رسد برای خریدهای استراتژیک به اندازه کافی قدرتمند باشد.

به منظور کسب فرصتی برای روند صعودی، دوج‌کوین باید به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه در نمودار هفتگی بازگردد، که این موضوع فرصتی را برای نزدیک شدن به سطح مقاومت بعدی در نزدیکی کانال ۰.۳۰دلاری فراهم می‌کند.

آیا زمان فروش دوج‌‎کوین است؟

از آنجا که میم‌کوین همتای دوج‌کوین به بالاترین حد خود رسیده، این رمزارز هیچ قدرتی را واگذار نکرده است. با سقوط آزاد دوج‌کوین به مدت سه هفته، به نظر می‌رسد عدم قطعیت در بازار به این رمزارز ضرر وارد کرده است. با این حال، اگر تاریخ تکرار شود، این پیش‌بینی نزولی می‌تواند پایان یابد. 

در زمان نوشتن این گزارش، دوج‌کوین به قیمت ۰.۲۲دلار معامله می‌شود که حدود یک درصد افت را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد. با این حال، به نظر نمی‌رسد که بهبود قیمت این سکه به سادگی انجام شود. برخی از کارشناسان علت این مساله را فروش بیش از حد این ارز مجازی می‌دانند.

از طرفی، این احتمال وجود دارد که قیمت دوج‌کوین تا کانال ۰.۱۸دلاری نیز سقوط کند. در چند روز و چند هفته گذشته، پنجمین رمزارز شاهد فروش قابل توجهی از سوی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بوده است.

در روزهای اخیر، بسیاری از فروشندگان سکه‌های خود را فروختند و به این ترتیب، دوج‌کوین روند نزولی در پیش گرفت. علاوه بر این، جلوگیری از افت بیشتر دوج‌کوین چالش‌برانگیز می‌شود. بنابراین، همانطور که در بالا ذکر شد، قیمت این رمزارز حدود ۱درصد کاهش یافته است.

از سوی دیگر، برخی از کارشناسان و سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کرده‌اند که این آلت‌کوین ممکن است سقوط ۷۵درصدی تجربه کرده و به ۰.۰۸درصد برسد.

تجزیه و تحلیل قیمت دوج‌کوین

بر اساس تحلیل تکنیکال، نظریه کلی ۲۴ساعته خنثی است. در همین حال، هیچ‌یک از ۳معیار اندازه‌گیری مثبت نمانده است. در ۳۰روز گذشته، این ارز دیجیتال شاهد روند و سیگنال نزولی بوده است. همچنین قیمت آن در ماه گذشته کاهش یافته است.

نمایه حجمی ۲۰۲۱ بازه محدود معاملاتی را بین ۰.۱۸ تا ۰.۰۸دلار نشان می‌دهد. این موضوع بیانگر این است که در بین این سطوح قیمتی، معاملات اندکی انجام شده یا اصلا وجود نداشته است.

پیش‌بینی قیمت دوج‌کوین برای سال ۲۰۲۱

در ۲۴ساعت آتی، احتمالا قیمت این میم‌کوین، بین ۰.۲۰ تا ۰.۲۴دلار خواهد بود. با این وجود، یک توییت ایلان ماسک می‌تواند بازار این رمزارز را به کلی تغییر دهد و قیمت آن را به اوج خود برساند. با این حال، این پیش‌بینی‌ها تا حدودی مبنی بر انتظارات است و نمی‌توان با قطعیت در خصوص آن نظر داد. 

همانطور که در بالا ذکر شد، این پیش‌بینی‌ها تنها بر اساس تحلیل تکنیکال و نظرات برخی کارشناسان است. بنابراین، این پیش‌بینی‌ها را به عنوان یک توصیه مالی و سرمایه‌گذاری تلقی نکنید. 









منبع: اقتصاد آنلاین
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز