تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷
اخبار سلامت|ذات الریه|علائم جدید ذات الریه

هشدار: این افراد به ذات الریه مبتلا می شوند| علایم جدید ذات الریه را جدی بگیرید

متخصص ریه گفت: ذات الریه التهابی در بافت ریه است که در عکس رادیولوژی به صورت لکه ای سفید نمایان می شود. ذات الریه را نباید با برونشیت اشتباه گرفت.
کد خبر: ۳۵۱۸۲

هشدار: این افراد به ذات الریه مبتلا می شوند| علایم  جدید ذات الریه را جدی بگیریدهشدار: این افراد به ذات الریه مبتلا می شوند| علایم  جدید ذات الریه را جدی بگیرید

 

 

 عاطفه فخاریان در خصوص عوامل ایجاد عفونت ریه، پنومونی یا ذات الریه گفت: ذات الریه التهاب در بافت ریه است. وقتی سفیدی در عکس ریه سفیدی می‌بینیم، بیمار دچار پنومونی شده است. باید یادآور شد که برخی افراد در فصول سرد دچار سرفه و خلط می‌شوند که با تغییرات ریوی همراه نیست این علائم ناشی از برونشیت یا التهاب برونش‌ها است و با ذات الریه متفاوت است.

وی افزود: عوامل باکتریایی یا ویروس‌ها می‌توانند التهابی در ریه ایجاد کنند که به پنومونی یا ذات الریه ختم می‌شود. کرونا هم می‌تواند ذات الریه ایجاد کند.

فخاریان یادآور شد: افرادی که سیگار می‌کشند، بیمارانی که برونشیت مزمن دارند، افرادی که بیماری‌های نقص ایمنی دارند و یا دارو‌هایی مصرف می‌کنند تا ایمنی بدن را پایین نگه دارند، افرادی که دیابت کنترل نشده دارند، افرادی که در جا‌هایی زندگی می‌کنند که تهویه خوبی ندارند و سوء تغذیه می‌تواند شانس ابتلاء به ذات الریه را زیاد کند، اما ورزش و واکسن می‌تواند از بروز ذات الریه (پنومونی) بکاهد.
فوق تخصص ریه در خصوص درمان پنومونی گفت: اگر بیماری علت باکتریایی داشته باشد باید از آنتی بیوتیک استفاده کرد و اگر بیماری منشأ ویروسی داشته باشد باید دارو‌های ضد ویروس تجویز شود. اگر فردی اشتها نداشته باشد و علائمی داشته باشد که قابلیت ادامه درمان در منزل داشته باشد باید بستری شود و دارو را به صورت تزریقی استفاده کند، ولی با پیشرفت علم پزشکی این بیماری بیشتر در منزل درمان می‌شود. مصرف مایعات و استراحت کافی هم می‌تواند به روند درمان کمک کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز