تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۵.۷۹°
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸
اخبار فوری| اخبار اقتصادی| اطلاعات سهامداران عدالت|اطلاعات سهامداران عدالت هک شد

فوری: اطلاعات سهامداران عدالت هک شد؟

شب گذشته خبری غیر رسمی در توییتر منتشر شد. خبری که از هک سامانه شاهکار و انتشار اطلاعات سهامداران سهام عدالت خبر می‌داد.
کد خبر: ۳۵۲۴۸

فوری: اطلاعات سهامداران  عدالت هک شد؟

 

 

شب گذشته یکی از اکانت‌های فعال بورسی در توییتر، توییتی با عنوان «۶۵ میلیون اطلاعات شهروندان ایران در سامانه شاهکار سهام عدالت هک شد.» منتشر کرد. پس از آن اکانت‌های دیگری نیز با انتشار اسکرین‌شات‌هایی از اطلاعات، ادعا کردند که این سامانه هک شده است.

محمدهادی سلیمی‌زاده، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس در واکنش به این توییت در توییتر نوشت: «شاهکار یه سامانه دولتیه که به دستگاه‌ها و کسب و کار‌ها اجازه صحت سنجی اطلاعات هویتی رو میده. احیانا اگه سامانه هک هم شده باشه که خیلی بعیده، فایر وال‌های سهام عدالت، پلیس، مخابرات و ... نمیگذارن اطلاعات اختصاصی یکجا منتشر بشه! پیگیر صحت خبر هستم!»

گمانه‌زنی‌ها در خصوص صحت و سقم این خبر ادامه داشت تا اینکه روابط عمومی سازمان بورس در توییت دیگری این خبر را تکذیب کرد. وی نوشت: «با پیگیری از بچه‌های امنیت سامانه و لاگ گیری سامانه سهام عدالت معلوم شد تبادل داده نامتعارف و هک صورت نگرفته. واقعا روزایی که بازار تحت انواع فشار از هر سمت و سویی هست، چرا یه عده الکی دنبال التهاب آفرینی هستن؟ خوبه که رسانه‌های بازار به این جور جو سازی‌ها واکنش نشون بدن!»

پس از آن نیز ‏‏‏‏‏مجتبی جوانبخت، دستیار وزیر سابق ارتباطات در امور جوانان توییت کرد: «نه سامانه #شاهکار هک شده و نه اطلاعات منتشر شده با اطلاعات سامانه شاهکار منطبق است. به نظر می‌رسد یک هکر برای کسب درآمد از طریق فروش یک سری اطلاعات نادرست، از عنوان سامانه شاهکار سوء استفاده کرده تا بتواند درآمد بیشتری کسب کند.»


سامانه شاهکار چیست؟
سامانه شاهکار (شبکه احراز هویت کاربران ارتباطی) یک واسط بین اپراتور‌های مخابراتی و مراجع تطبیق هویت است. از طریق این سامانه می‌توان احراز هویت در طرح رجیستری، سامانه سجام، دریافت وام، آزادسازی سهام عدالت، کارت سوخت و ثبت‌نام خودرو را انجام داد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز