تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
اخبار اقتصادی|پیش بینی بورس|پیش بینی بورس برای هفته دوم آذر ۱۴۰۰

پیش بینی بورس برای هفته دوم آذر ۱۴۰۰|عامل های افت بورس چیست؟

شاخص کل بورس در آغاز و پایان این هفته کانال ۱٫۴ میلیون واحدی را از دست داد. بورس این هفته را بین رشد‌های جزئی و شکننده و افت‌های چشم‌گیر در نوسان بود.
کد خبر: ۳۵۲۹۷

پیش بینی بورس برای هفته دوم آذر ۱۴۰۰|عامل های افت بورس چیست؟

 

 

 شاخص کل بورس در آغاز و پایان این هفته کانال ۱٫۴ میلیون واحدی را از دست داد. بورس این هفته را بین رشد‌های جزئی و شکننده و افت‌های چشم‌گیر در نوسان بود. شاخص کل در حالی در سرازیری است که کارشناسان آینده مبهمی را برای آن متصور هستند.

علی عصاری، کارشناس بازار سهام با اشاره به اینکه امروز بازاری به نسبت نوسانی و منفی را پیش رو داشتیم، تصریح کرد: بورس تحت تاثیر دو اهرم فشار داخلی و خارجی قرار دارد. بازار سردرگم است و نمی‌توان به رشد آن خوشبین بود.

وی ادامه داد: سه مسئله داخلی در حال حاضر روی بازار سهام تاثیر منفی گذاشته است. موضوع اول افزایش نرخ بهره بین بانکی است که همچنان ادامه دارد و متوقف نمی‌شود. موضوع دوم نابسامانی‌های اجتماعی و تجمعات اصفهان و چارمحال و بختیاری است که اگر ادامه پیدا کند طبیعتا بر بازار‌های مالی از جمله بورس تاثیرگذار است.


عصاری افزود: سومین مشکل داخلی که بورس را متاثر ساخته ابهام در خصوص وضعیت آزادسازی قیمت خودرو است. تا کنون جلسات مکرری که در خصوص تنظیم بازار خودرو برگزار شده که روال مشخصی را طی نمی‌کند و به بی‌ثباتی مطلق رسیده است.

این کارشناس در خصوص عوامل خارجی تاثیرگذار بر بورس نیز خاطرنشان کرد: مذاکرات برجام مهمترین اتفاق خارجی موثر بر بورس است. در حال حاضر مذاکرات در مرحله بحرانی قرار گرفته و بازار را به سردرگمی مطلق رسانده است.

وی در ادامه ناآرامی‌های کشور ترکیه و سقوط ارزش لیر را دومین عامل خارجی موثر بر بورس دانست و گفت: بر خلاف آنچه برخی تصور می‌کنند این اتفاق بسیار بر بازار سهام تاثیرگذار است.


این کارشناس بازار سهام تصریح کرد: بازار خوبی را در روز‌های آینده متصور نیستم. همچنان فشار فروش خواهیم داشت. بازار در متزلزل‌ترین نقطه قرار دارد. دلار این روز‌ها در نتیجه ترس از آینده پرتقاضا است. این صف‌های طولانی متاثر از آینده مبهم و تاریک اقتصاد است. افراد در تلاشند پول‌های خود را به دارایی ثابت تبدیل کنند. در چنین شرایطی من بازار خوبی را متصور نیستم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز