تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
شرکت‌های فایزر و بیونتک

در طول ۱۰۰ روز می‌توانیم واکسن کرونای جدید را تحویل دهیم

شرکت‌های فایزر و بیونتک می‌گویند در صورت لزوم می‌توانند واکسن جدید تنظیم‌شده برای سویه‌ی B.۱.۱.۵۲۹ یا اومیکرون را در طول حدود ۱۰۰ روز تولید کنند.
کد خبر: ۳۵۴۴۷

در طول ۱۰۰ روز می‌توانیم واکسن کرونای جدید را تحویل دهیم

 

 

 شرکت بیونتک در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «ما نگرانی کارشناسان را درک می‌کنیم و به طور فوری تحقیقاتی درباره سویه B.۱.۱.۵۲۹ را آغاز کرده‌ایم.»

این شرکت افزود: «ما در انتظار داده‌های بیشتر از بررسی‌های آزمایشگاهی در جداکثر دو هفته آیندده هستیم. این داده‌ها اطلاعات بیشتری درباره این موضوع فراهم می‌کنند که آیا سویه B.۱.۱.۵۲۹ گریزی از پاسخ ایمنی ایجاد می‌کند که نیاز به تغییری در واکسن فعلی ما در صورت انتشار جهانی این سویه باشد یا نه.»

شرکت واکسن‌سازی آمریکایی مدرنا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد در حال کار بر روی یک واکسن یادآور یا تقویتی بالقوه تنظیم‌شده برای سویه جدید و همچنین دوز‌های بالاتری واکسن یادآور فعلی‌اش است و همچنین واکسن‌های بالقوه یادآور برای محفاظت در برابر چند سویه‌ی دیگر کروناویروس را نیز در دست آزمایش دارد.

مدرنا در بیانیه‌اش اعلام کرد: «دوز یادآور یک واکسن تاییدشده تنها راهبرد فعلا در دسترس برای تقویت افت ایمنی در افراد است.»

شرکت بیونتک نیز در بیانیه‌اش افزوده است که این شرکت و شرکت همکارش فایزر می‌توانند واکسنشان را در طول شش هفته طراحی مجدد کنند و نخستین محموله‌های واکسن جدید در طول ۱۰۰ روز تحویل دهند.

شرکت‌های فایزر و بیونتک از قبل چند در حال تولید نسخه‌های جدیدی از واکسن تاییدشده با فناوری mRNA‌شان – که بر اساس سویه اصلی ویروس یافت‌شده در شهر ووهان است- بوده‌اند تا سویه‌های آلفا و دلتای کروناویروس را هدف قرار دهند و کارآزمایی بالینی این واکسن‌های جدید در جریان است.

البته این تلاش‌ها تا به حال به قصد ساخت فراورده تجاری نبوده است و قصد آن تمرین برای ایجاد روالی در تعامل با سازمان‌های ناظر دارویی بوده است تا به روند احتمالی تولید واکسن جدید در آینده سرعت بخشیده شود.

شرکت حانسون اند جانسون نیز گفته است که از نزدیک اخبار مربوط به ظهور سویه‌های جدید کرونا را دنبال می‌کند و در حال آزمایش اثربخشی واکسن تولیدی‌اش بر روی سویه‌ی جدید یافت شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز