تهران ۱۳.۹۹° كمينه ۱۳.۹۹°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
اخبار اجتماعی| نرخ نامه بلیت| نرخ نامه جدید بلیت هواپیما | کاهش قیمت بلیت های پروازهای داخلی

نرخ نامه جدید بلیت هواپیما | کاهش قیمت بلیت های پروازهای داخلی

در پی انتشار نرخ نامه جدید بلیت هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، قیمت بلیت های پرواز از تاریخ ۱ آذر به بعد در مسیرهای داخلی با کاهش متوسط ۱۳ درصدی همراه شده است.
کد خبر: ۳۵۵۸۰

نرخ نامه جدید بلیت هواپیما | کاهش قیمت بلیت های داخلی

 

 

 در پی انتشار نرخ نامه جدید بلیت هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، قیمت بلیت های پرواز از تاریخ ۱ آذر به بعد در مسیر‌های داخلی با کاهش متوسط ۱۳ درصدی همراه شده است. بسیاری از مسافرانی که قبل و یا بعد از این تاریخ، اقدام به خرید بلیت نموده اند با ابهاماتی مواجه بوده اند؛ لذا در این خصوص، مدیر بخش بلیت هواپیما رسپینا در گفت و گویی به صورت مشروح به بررسی جزئیات این مصوبه پرداخته است.

عدم پرداخت ما به التفاوت وجه به مسافرانی که قبل از مصوبه بلیت خریده بودند

با توجه به اینکه بسیاری از مسافران قبل از ابلاغ مصوبه بلیت خریده بودند، این پرسش مطرح شده بود که آیا ما به التفاوت وجه بلیت که با کاهش قیمت رو به رو شده بود، به مسافر عودت می‌شود یا خیر. در این خصوص، صداقتی عنوان کرد: «نرخ‌های جدیدی که سازمان هواپیمایی کشوری آن را ابلاغ نموده است، از تاریخ ۱ آذر ۱۴۰۰ اجرایی می‌گردد. اما در مورد افرادی که تا پیش از ابلاغ این مصوبه بلیت خریداری کرده بودند، مبلغی به عنوان ما به التفاوت پرداخت نخواهد شد.»

تفاوت قیمت در خرید بلیت به صورت حضوری و آنلاین

وی در خصوص گزارشات مسافران مبنی بر اختلاف قیمت در خرید بلیت به صورت حضوری با خرید آنلاین خاطر نشان کرد: «کلیه مراکز حضوری خدمات مسافرتی و آژانس‌های هواپیمایی، با اعمال درصد کمیسیون نسبت به فروش بلیط اقدام می‌نمایند. اما سایت‌های فروش اینترنتی بلیت، بر اساس نرخ‌های مصوب، خدمات ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، بلیت هواپیما تهران شیراز که نرخ مصوبی برابر با ۸۹۵،۵۰۰ تومان دارد، در وب سایت‌های مرجع فروش بلیت نیز تا حداکثر همین قیمت به فروش می‌رسد. در صورتی که مراکز حضوری با اعمال درصد کمیسیون که در هنگام خرید نیز به مسافر اعلام می‌کنند، آن را به فروش می‌رسانند. این میزان روکشی، نرخ مشخص و تصویب شده‌ای ندارد و بر اساس صلاح دید آژانس برای مسافر اعمال می‌گردد.»

اجرای نرخ‌های جدید برای مسیر‌های پروازی توسط تمامی ایرلاین‌ها

مدیر بخش بلیت هواپیما رسپینا در پاسخ به این پرسش که آیا نرخ نامه جدید برای تمامی ایرلاین‌ها لحاظ می‌گردد یا فقط برای تعداد به خصوصی، عنوان کرد: «این نرخ نامه مربوط به مسیر‌های پروازی می‌شود. بدین معنی که کلیه‌ی شرکت‌های هواپیمایی در مسیر‌هایی که در مصوبه ذکر شده است، مجازاند تا با حداکثر نرخ اعلام شده، بلیت ارائه دهند. در غیراینصورت تخلف محسوب می‌گردد.»

اجرای مصوبه فقط در بلیت‌های کلاس اکونومی

وی در پایان گفت و گوی خود با اشاره به نرخ‌های بالاتر از مصوبه که بلیت های بیزینس کلاس از آن برخوردار بودند، افزود: «تنها بلیت‌های اکونومی کلاس مشمول نرخ نامه جدید می‌شوند و صندلی‌های بیزینس کلاس به دلیل امکانات و خدمات بیش تری که ارائه می‌دهند با قیمت‌های بالاتر از مصوبه همراه خواهند بود.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز