تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
اخبار اقتصادی| مواد غذایی| سه قلم مواد غذایی که بیشتر از بقیه گران شدند

سه قلم مواد غذایی که بیشتر از بقیه گران شدند

به گزارش مرکز آمار ایران، گوجه فرنگی ۳۳.۵ درصد، فلفل دلمه‌ای ۱۸.۵ درصد و رب گوجه فرنگی ۱۲.۳ درصد نسبت به ماه قبل افزایش قیمت داشته‌اند.
کد خبر: ۳۵۵۸۷

سه قلم مواد غذایی که بیشتر از بقیه گران شدند

 

 

برنج در صدر گران شده‌های گروه غلات

در گروه نان و غلات، اقلام برنج ایرانی درجه یک با ۵.۱ درصد، رشته‌اش با ۴.۲ درصد و شیرینی خشک با ۴ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

مرغ ماشینی ۷.۸ درصد گران شد

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها، مرغ ماشینی با ۷.۸ درصد و ماهی قزل آلا با ۶.۹ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

رشد ۴.۵ درصدی پنیر پاستوریزه

در گروه لبنیات، تخم‌مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پنیر ایرانی پاستوریزه با ۴.۵ درصد، کره پاستوریزه حیوانی با ۴.۲ درصد و دوغ پاستوریزه با ۳.۴ درصد بوده است. همچنین در این گروه روغن نباتی جامد با ۴.۱- درصد و روغن مایع با ۰.۴- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لیموترش و هلو بیشترین رشد قیمت را داشتند

در گروه میوه و خشکبار، یشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به لیموترش با ۴.۵ درصد و هلو با ۴.۳ درصد است. همچنین در این گروه پرتقال با ۲۲.۸- درصد و موز با ۱.۴- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه سبزیجات و حبوبات نیز بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گوجه فرنگی با ۳۳.۵ درصد، فلفل دلمه‌ای با ۱۵.۸ درصد و سیب زمینی با ۱۲ درصد است. همچنین در این گروه هویج فرنگی با ۲۴.۵- درصد و خیار با ۶.۴- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

رشد قیمت ۱۳درصدی رب گوجه فرنگی و ۵ درصدی سس گوجه فرنگی

 

در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به رب گوجه فرنگی با ۱۳.۳ درصد و سس گوجه فرنگی با ۵.۱ درصد است.

در آبان ۱۴۰۰ از ۵۳ قلم خوراکی منتخب، تعداد ۳۸ قلم درصد تغییر سالانه بالاتر از نرخ تورم نقطه‌ای کل کشور یعنی ۳۵.۳ درصد داشته‌اند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز