تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵
اخبار فناوری|حرکت نخستین خودروی بدون راننده در جاده‌های اروپا

حرکت نخستین خودروی بدون راننده در جاده‌های اروپا

این استارت‌آپ، شاتل بدون راننده خود را در موقعیت‌های مختلف در سراسر جهان بسط و گسترش داده و با کسب مقام اولین وسیله نقلیه مجاز به کار بدون راننده در جاده‌های عمومی فرانسه اکنون توانسته کلاه خود را بالاتر بگذارد.
کد خبر: ۳۵۶۰۶

حرکت نخستین خودروی بدون راننده در جاده‌های اروپا

 

 

 از زمانی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ با موتور EZ۱۰ ظاهر شد، ما شاهد آزمایش خودروی Easy mile در بیش از ۳۰ کشور جهان بوده‌ایم که در بسیاری از آن‌ها انسان وجود ندارد، اما تحت نظارت یک اپراتور از راه دور کارش را انجام می‌دهد. کشور‌های سنگاپور، ایالات متحده، فنلاند و استرالیا از این وسیله نقلیه استفاده کرده‌اند و حالا این شرکت تلاش می‌کند تا وسیله نقلیه خود را به عنوان یک راه‌حل خودمختار برای پردیس‌های خصوصی، کارخانه‌ها، فرودگاه‌ها و جوامع برنامه‌ریزی شده مطرح کند.

جدیدترین نسخه EZ۱۰ دارای ۱۵ نفر ظرفیت با صندلی‌های بالشتکی و کمربند ایمنی بوده در حالی که این شرکت اخیرا یک رمپ خودکار و نیز جایگاه‌هایی را برای مسافران دارای معلولیت اضافه کرده است. همچنین این شرکت اخیرا مجموعه حسگر‌های EZ۱۰ را ارتقا داده و با استارت‌آپ آلمانی سونو موتورز برای ادغام سلول‌های خورشیدی و افزایش برد خودرو همکاری کرده است.


این اتوبوس خودران در تولوز، فرانسه بین ورودی اصلی و یک پارکینگ در فاصله ۶۰۰ متری (۲۰۰۰ فوت) در امتداد یک مسر ترافیکی مختلط با دوچرخه، عابران پیاده، اتومبیل‌ها و اتوبوس‌ها کار می‌کند.

این شرکت پس از ثبت و اطمینان از قابلیت این سرویس، اکنون اولین شرکت اروپایی نام گرفته که مجوز خودران سطح ۴ در جاده‌های عمومی را که توسط دولت فرانسه صادر شده، دریافت کرده است.

این سطح بالایی از اتوماسیون است که وسیله نقلیه را قادر می‌سازد بدون حضور انسان در آن، کار کند. مقررات، راه را برای شروع فعالیت خودرو‌های خودران در جاده‌های عمومی باز می‌کند.

بنوا پرین، مدیر کل Easy mile می‌گوید: «این گام مهمی به سوی تجاری‌سازی واقعی رانندگی خودکار، هم در سایت‌های بزرگ خصوصی هم در جاده‌های عمومی است. من در مورد آینده هیجان زده هستم، زیرا بیشتر و بیشتر از حمل و نقل هوشمند استفاده می‌شود.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز