تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

فوری: اختلاف میان رئیسی و زاکانی تمام شد؟

در حالی که رییس دولت در دیدار با علیرضا زاکانی وعده داده بود تمام قد و با همه ظرفیت برای رفع مشکلات مردم تهران، با شهرداری تهران به صورت حداکثری همکاری می کند امروز مهدی چمران خبر داد که سازمان برنامه و بودجه در لایحه بودجه 1401 تمام ردیف های حمایتی از شهرداری را حذف کرده است .
کد خبر: ۳۵۶۲۵

چمران به رییسی نامه نوشت| ماجرا از چه فرار است؟

مهدی چمران امروز برخلاف همیشه چالش های شهر را خانوادگی حل نکرد و از رسانه های کمک خواست تا درخصوص حذف بودجه شهرداری ها از لایحه بودجه 1401 توجه لازم را داشته باشند . او از علیرضا زاکانی هم خواست به میدان بیاید وحضورش در هیات دولت به تنها به نشستن در صندلی هیات دولت ختم نشود در این خصوص یقه بگیرد تا سازمان برنامه وبودجه تا فرصت هست لایحه بودجه 1401 را اصلاح کند .

مهدی چمران با اشاره به بودجه ۱۴۰۱ دولت گفت: برخلاف تصور و پیش بینی های که می کنند وضعیت بودجه چندان مناسب نیست و وقتی بررسی می کنیم می بینیم هر آنچه برای شهرداری ها در سال ۱۴۰۰ در بودجه دولت پیش بینی شده بود را حذف کردند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: ما برای آلودگی هوا نگرانیم. برای تامین اتوبوس تلاش می کنیم و کوره راهی که در بودجه سال گذشته بود که همه آن هم عملی نشد، آنرا هم سازمان برنامه بودجه حذف کرده است. هر آنچه که می شد را حذف کردند و گویی دست به دست میکروب ها و آلودگی هوا داده اند و در این شرایط سخت کلانشهر ها حذف این ردیف ها کار نابخردانه ای است و باعث ایجاد نارضایتی عمومی می شود.

چمران ادامه داد :شهرداری ها یکی از سازمان هایی هستند که با کار کردن خوب در شهر آسایش و آرامش ایجاد می کنند و نظر مردم را جلب کنند و می توانند با ضعف در عملکرد باعث ایجاد نارضایتی هم بشوند. این رضایت عمومی برای کشور و انقلاب لازم و ضروری است و اگر خوب کار نکنند نارضایتی عمومی حاصل می شود و به هیچ وجه نمی شود این نارضایتی عمومی را دفع کرد.

او ادامه داد: با گفتار درمانی که نمی شود کاری کرد و بگوییم می خواهیم چه کار کنیم و بعد کاری انجام نشود،باید وسایل آن نیز فراهم شود. اگر وسائل آن فراهم نشود موفق نمی شویم و آلودگی بدتر خواهد شد

چمران از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرد این بودجه را اصلاح کنند و گفتند خواهش می کنم مدیریت سازمان برنامه و بودجه در تدوین بودجه برای کل کشور و همه شهرداری ها برنامه ریزی درست کنند و بودجه اصلاح شود. در صورت عدم اصلاح سال آینده که هیچ همین اوایل سال آینده با مشکل مواجه خواهیم شد و آلودگی هوا بدتر می شود و این یک هشدار است که هشدار سخت و درستی است. هنوز فرصت داریم و سازمان برنامه بودجه می توانید این را اصلاح کند .

رئیس شورای شهر تهران گفت: نه تنها برای تهران که برای کل کشور باید برنامه ریزی درست شود و در صورت عدم اصلاح سال آینده اوضاع از این نیز بدتر می شود. در بودجه سال آینده نه تنها کمکی به شهرداری نشده بلکه بودجه سال های گذشته نیز حذف شده است. تنها فاضلاب روستایی به شهرداری ها واگذار شده که ریشه آن نیز در افزایش یک درصدی مالیات بر افزایش افزوده است و با این واگذاری چند درصد بیشتر هزینه به شهرداری ها تحمیل شود.

او تاکید کرد وام، فاینانس و هر آنچه در بودجه شهرداری بوده سلب شده است.

چمران از ارائه نامه کتبی به دولت خبر داد و گفت: برای دولت نامه کتبی خواهیم نوشت و آنرا دنبال خواهیم کرد و این بودجه حتما باید اصلاح شود.

او همچنین خطاب به شهردار تهران گفت: از زاکانی و همکاران ایشان می خواهیم در این زمینه به میدان بیایند. اینکه به هیات دولت بروند و بنشینند فایده ندارد و باید یقه بگیرند و آنچه را که حذف شده که هیچ وضعیت بهتر را هم رقم بزنند. از ظرفیت شورای عالی استان ها نیز برای این موضوع استفاده می کنیم.این موضوع حیاتی است و شهرداری ها در شرایط مالی خوبی نیستند و با این وضعیت سال آینده وانفسا خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز