تهران ۵.۹۹° كمينه ۵.۹۹°  بیشینه ۷.۷۹°
۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
اخبار کرونا| واکسن فایزر | فایزر کار برای ساختن واکسن مخصوص سویه‌ی اومیکرون را شروع می‌کند

فایزر کار برای ساختن واکسن مخصوص سویه‌ی اومیکرون را شروع می‌کند

آلبرت بورلا در مصاحبه‌ای گفت تکمیل نخستین قالب DNA این واکسن جدید که نخستین مرحله تولید آن است، تکمیل شده است و «ما خواهیم توانست در کمتر از ۱۰۰ روز این واکسن را در اختیار داشته باشیم.»
کد خبر: ۳۵۶۷۳

فایزر کار برای ساختن واکسن مخصوص سویه‌ی اومیکرون را شروع می‌کند

بورلا گفت: «در واقع ما قبلا دو واکسن را برای سویه‌های دیگر کرونا در کمتر از ۱۰۰ روز ساخته‌ایم. یکی برای سویه‌ی دلتا که به علت بسیار موثر بودن واکسن فعلی در برابر آن به کار گرفته نشد.»

«ما یک واکسن هم برای سویه‌ی بتا ساختیم که تا به حال استفاده از آن ضرورت پیدا نکرده است؛ بنابراین ما یک واکسن هم برای سویه‌ی اومیکرون خواهیم ساخت تا در صورتی که واکسن فعلی بر آن موثر نباشد، از آن استفاده کنیم.»

البته بورلا گفت در نهایت نیازی به واکسن جدیدی نیاز نخواهد بود، چرا که به نظر او واکسن‌های فعلی هنوز موثر باقی مانده‌اند.

در مورد سویه‌ی دلتا معلوم شد که اینکه این سویه از جمله برای افراد واکسینه‌شده واگیرتر است، اما خطر بیماری شدید یا مرگ را بالا نمی‌برد.

فایزر همچنین قصد دارد واکسن‌های دلتا و بتای خود را هم در مقابل سویه‌ی اومیکرون امتحان کند تا ببیند آیا اثربخشی بیشتر از واکسن فعلی ساخته‌شده بر اساس «نوع وحشی» اولیه ویروس ساخته شده است، دارند یا نه.

پل برتون، مدیر ارشد پزشکی شرکت واکسن‌سازی مدرنا نیز گفت که یک واکسن با ترکیب جدید برای سویه‌ی اومیکرون تا اوائل سال میلادی آینده می‌تواند عرضه شود. برتون گفت این شرکت از روز پنجشنبه گذشته صد‌ها نفر از کارکنانش را برای بررسی این سویه‌ی جدید بسیج کرده است.

شرکت آسترازنکا نیز اعلام کرد که پلتفرم واکسنش می‌تواند به سرعت برای سویه‌های جدید به کار رود و این شرکت همچنین آزمایش داروی حاوی آمیزه آنتی‌بادی‌اش بر روی سویه‌ی جدید را آغاز کرده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز