تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰

فواید خوردن سوپ در فصول سرد سال

سوپ کالری زیادی ندارد و غذای سنگین نیست اما احساس سیری طولانی ایجاد می‌کند زیرا سرشار از سبزیجات است که فیبر بالایی دارند.
کد خبر: ۳۵۷۶۲

فواید خوردن سوپ در فصول سرد سال

خوردن سوپ در فصل‌های سرد سال بسیار برای بدن مفید است.

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، خوردن سوپ در روز‌های سرد نه‌تن‌ها احساس گرمای مطبوعی در بدن ایجاد می‌کند بلکه نیاز به بسیاری از ریزمغذی‌ها تامین می‌شود. البته مقدار کم چربی و سبزیجات تازه و متنوع دیگر مزیت این غذاست. با نزدیک شدن زمستان بهتر است بیشتر انواع سوپ در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود تا توانایی بدن برای مقابله با سرما و عوامل بیماری‌زا تقویت شود.

در ادامه این مطلب با ۵ مورد از فواید عادت به خوردن سوپ‌ها آشنا خواهید شد که به ترتیب عبارتند از:

۱. تامین آب بدن


معمولا در روز‌های سرد تمایل به نوشیدن آب کم می‌شود در حالی‌که نیاز بدن تغییری نمی‌کند. به‌همین دلیل لازم است ترفند‌هایی برای پیشگیری از کم‌آبی بدن موردتوجه باشد. خوردن سوپ یکی از این ترفندهاست به طوری که یک کاسه سوپ سبزیجات معادل دو لیوان آب را تامین می‌کند. البته سوپ خانگی ارجحیت دارد، زیرا سوپ‌های آماده حاوی مقدار زیادی نمک هستند و سبزیجات تازه نیز ندارند که می‌تواند عامل احتباس آب و کاهش رطوبت بدن شود.

۲. غذای کم‌کالری


سوپ غذایی است که در کنار ارزش بالا از نظر ویتامین‌ها، کالری چندانی ندارد و انتخاب مناسبی در دوران رژیم لاغری خواهد بود. یک ظرف سوپ حدود ۲۵۰ گرم بین ۵۰ تا ۱۵۰ کیلوکالری دارد. البته برای اینکه کالری سوپ زیاد نشود لازم است در افزودن کره، خامه، برنج، ورمیشل و شیر دقت کرد.

۳. تاثیر سیرکننده


گرچه سوپ کالری زیادی ندارد و غذای سنگین نیست، اما احساس سیری طولانی ایجاد می‌کند، زیرا سرشار از سبزیجات است که فیبر بالایی دارند. خوردن یک کاسه سوپ می‌تواند ۱۰ تا ۲۵ درصد از نیاز روزانه به فیبر‌ها را تامین کند.

۴. سرشار از ریزمغذی‌ها


علاوه بر تامین آب و فیبر‌های غذایی، خوردن سوپ برای دریافت موادمعدنی و ویتامین‌ها نیز ایده‌آل است. البته مقدار این ریزمغذی‌ها به نوع و مقدار سبزیجات بستگی دارد. به‌عنوان مثال، هویج و کدوحلوایی سرشار از بتاکاروتن هستند و لوبیا سبز و کدو سبز مقدار بالایی منیزیم دارند. بنابراین، بهتر است در تهیه سوپ از انواع سبزیجات استفاده شود که راهکار عالی برای مصرف سبزیجات به‌خصوص برای کودکان است.

۵. تسهیل عملکرد گوارش


فیبر‌های سبزیجات پخته هضم ساده‌تری دارند و در تسهیل گوارش موثر هستند. توصیه می‌شود افرادی که از اختلالات گوارشی و تنبلی روده‌ها رنج می‌برند، سوپ را در تغذیه روزانه خود داشته باشند. حتی می‌توان سوپ را به‌عنوان میان‌وعده مغذی نیز میل کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز