تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۵.۷۹°
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

قیمت دلار امروز 11 آذر 1400| دلار چند شد؟

صرافی بانک ملی ایران امروز قیمت فروش دلار آمریکا را ۲۶,۷۰۲ (بیست و شش هزار وهفتصد و دو تومان) اعلام کرد.
کد خبر: ۳۵۷۶۷

قیمت دلار امروز افزایشی شد.قیمت دلار امروز با نوسان همراه بود.قیمت دلار برای مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.قیمت دلار تحت تاثیر مذاکرات برجام است.در ادامه یه بررسی قیمت دلار می پردازیم.

 

قیمت دلار امروز 11 آذر

قیمت دلار امروز 11 آذر 1400| دلار چند شد؟

براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۶،۱۷۳ (بیست و شش هزار و صد و هفتاد و سه تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۶،۷۰۲ (بیست و شش هزار وهفتصد و دو تومان) اعلام شد.
همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۳۰،۰۴۵ (سی هزار وصد و چهل و پنج تومان) و قیمت فروش یورو ۳۰،۶۵۲ (سی هزار و ششصد و پنجاه و دو تومان) است.

 

دلیل افزایش قیمت دلار چیست؟ 

 نوسانات نرخ ارز از موضوعاتی است که در این سال‌ها به کرات با آن مواجه بوده‌ایم. در سال‌های اخیر خروج آمریکا از برجام به کاهش درآمدهای ارزی ایران و در نتیجه افزایش نرخ ارزهای خارجی به ویژه دلار منجر شد.

با پایان یافتن دوران ترامپ در سال گذشته امیدواری‌هایی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات به وجود آمد و در پی آن قیمت ارز برای چند ماه در یک شرایط نزولی قرار گرفت. اما خبرهای اخیر منتشر شده مبنی بر شرط جدید ایران برای تضمین خارج نشدن آمریکا از توافق هسته‌ای و پافشاری بر تحقق این شرط مانعی بر سر راه پیشروی مذاکرات شد؛ زیرا این شرط با قانون اساسی آمریکا در تضاد است و عاملی برای بلاتکلیف ماندن مذاکرات و اوج گیری دوباره قیمت دلار گردید. حتی پیش‌بینی می‌شود با تداوم این شرایط، تا پایان شهریورماه، قیمت دلار به ۳۰ هزار تومان برسد که این موضوع آثار تورمی شدید، افت بیشتر قدرت خرید مردم و توقف چرخه اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

با این اوصاف است که بر تسریع روند مذاکرات تأکید بسیار می‌شود؛ زیرا آثار منفی طولانی شدن مذاکرات، بیش از هر کشوری بر ایران وارد است که ماحصل این موضوع نه فقط نرخ ارز بلکه بازارهای دیگر چون طلا، بورس و مسکن را هم تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. با افزایش نرخ ارز ممکن است قیمت‌ها در بازارهایی مانند بورس و مسکن رشد کنند، اما نتیجه آن فقیرتر شدن روزانه قشر ضعیف جامعه و ثروتمند شدن قشر مرفه جامعه است؛ البته قشر ثروتمند جامعه هم در مجموع ضرر می‌کند زیرا تورم حاصل از افزایش نرخ ارز بسیار بیشتر از سود حال از افزایش قیمت دارایی این افراد است اما قشر ضعیف جامعه بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز