کد خبر: ۳۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۲
اگرچه اجتناب از مصرف غذاهایی مانند بستنی ها، کوکی ها، سیب زمینی سرخ کرده و ... یک حرکت کلیدی برای کمک به رسیدن به اهداف کاهش وزن است، اما مراقب باشید؛ چون برخی مواد غذایی اگرچه کالری بالایی دارند، مصرف آنها برای شما ضروری است.

توصیه به مصرف ۶ خوراکی پر کالری

برخی از اقلام غذایی پرکالری سرشار از مواد مغذی برای بدن هستند و مصرف آن‌ها نه تنها شما را چاق نمی‌کند بلکه راهی برای جلوگیری از ابتلا به شرایط خطرناک پزشکی است:

آووکادو: سرشار از چربی‌های غیر اشباع، آنتی اکسیدان‌ها و بتاکاروتن است و مصرف آن به بهبود وضعیت حافظه کمک می‌کند، کلسترول ال دی ال را کاهش می‌دهد و باعث افزایش سطح کلسترول خوب یا همان اچ دی ال می‌شود. مصرف آووکادو جلوگیری کننده از بیماری‌های قلبی است. از آنجا که یک عدد آووکادو حاوی ۳۰ گرم چربی و ۳۲۲ کالری است، هر روز می‌توانید یک و نیم عدد از این میوه مصرف کنید.

آجیل و دانه ها: انواع آجیل سرشار از چربی‌های مفید، فیبر، ویتامین ای، منیزیم، روی، فولات و پتاسیم هستند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که در مصرف مغز‌های خوراکی نباید زیاده روی کنید. بادام و پسته بیشترین میزان کالری را ارائه می‌کنند. مصرف حدود ۲۳ عدد بادام یا ۴۹ عدد پسته معادل دریافت ۱۶۰ کالری است. با تقسیم بندی مناسب و رعایت اعتدال در مصرف می‌توانید اهداف کاهش وزن خود را با کمک مغز‌های خوراکی محقق سازید و به حفظ سلامت کلی بدن کمک کنید.

انتهای پیام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار