تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

هشدار به معامله گران ارزهای دیجیتالی

طبق قوانین جدید هند برای ممنوعیت استخراج، تولید، نگهداری، فروش یا معامله با ارزهای مجازی، متخلفین به زندان محکوم می شوند.
کد خبر: ۳۶۰۴۵

هشدار به معامله گران ارزهای دیجیتالی

طبق قانون پیشنهادی در هند برای ممنوعیت استفاده از ارزهای مجازی به‌عنوان شیوه پرداخت، متخلفین از این قانون دستگیر شده و به زندان می‌افتند.

دولت نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، قبلاً از برنامه خود برای ممنوعیت اکثر ارزهای مجازی خبر داده بود. این اقدام به‌دنبال اقدامات چین در ماه سپتامبر برای تشدید محدودیت‌ها علیه ارزهای مجازی صورت گرفت.


طبق این قانون، دولت هند قصد دارد تمام فعالیت‌های مربوط به استخراج، تولید، نگهداری، فروش یا معامله با ارزهای مجازی را ممنوع کند.

تخلف از این قوانین باعث دستگیری متخلفین شده و حتی با قید ضمانت و وثیقه هم آزاد نمی‌شوند.

گرچه دولت هند قبلاً اعلام کرده بود قصد دارد فناوری بلاک چین را در کشور توسعه دهد اما اگر اجازه هیچ پرداختی با ارزهای مجازی داده نشود، عملاً توسعه بلاک چین متوقف خواهد شد.

افزایش قیمت ارزهای مجازی باعث بالا رفتن تعداد سرمایه‌گذاران در این حوزه در هند شده‌است. تخمین زده می‌شود بین 15 تا 20 میلیون سرمایه‌گذار ارز مجازی در این کشور وجود داشته باشد و کل سرمایه‌های مجازی آن‌ها به 450 میلیارد روپیه معادل 6 میلیارد دلار برسد.

دولت هند قصد دارد با تصویب این قانون جلوی تبلیغات گسترده برای جذب سرمایه‌گذاران جدید را هم بگیرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز