تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
اخبار بورس|بورس به کما رفت

بورس به کما رفت| وعده‌های پوشالی نتوانست بورس را سرپا کند

یک کارشناس بازار سهام گفت: بازار سرمایه به نقطه‌ای رسیده که حتی به حرکت دلار هم واکنش نشان نمی‌دهد. سرمایه‌ها از بورس خارج شده و الان مثل فرد رو به موت است.
کد خبر: ۳۶۰۵۹

بورس به کما رفت| وعده‌های پوشالی نتوانست بورس را سرپا کند

 با وجود اینکه در دو روز اخیر بورس روندی مثبت داشته است، اما همچنان چشم‌انداز بازار سهام از نظر تحلیلگران چندان مثبت نیست. در همین رابطه برزو حق‌شناس، کارشناس بازار سهام گفت: بازار سرمایه به نقطه‌ای رسیده که حتی به حرکت دلار هم واکنش نشان نمی‌دهد. سرمایه‌ها از بورس خارج شده و الان مثل فرد رو به موت است. دولت آقای رئیسی بسیار بد عمل کرده هر وعده‌ای که داده خلاف آن عمل کرده است. طبیعی است که مردم بی‌اعتماد شوند.

وی ادامه داد: خاندوزی هم قول سروسامان به بازار سهام داد، اما ظاهرا منظورش نابودی بازار سرمایه بوده است. آقای رئیسی با یک نامه افزایش قیمت خودرو‌ها که کار کارشناسی نیرو‌های خودش بود را لغو کرد. سهامداران شرکت‌های خودرویی با یک تصمیم پوپولیستی متضرر شدند و بازار به حالت اغما رفت.

حق‌شناس عنوان کرد: این اتفاق در سایر گروه‌ها نیز خواهد افتاد. در معادن دولت بهره مالکانه را افزایش می‌دهد. در پتروشیمی‌ها نرخ خوراک افزایش می‌یابد و در سایر صنایع نیز نرخ گاز. بازار کاملا حس کرده دست دولت در جیب سهامدار است.

این کارشناس بازار سهام گفت: افزایش نرخ‌هایی که امروز برای خودرویی‌ها صورت گرفته نیز زیاد راضی‌کننده نیست. این افزایش نرخ‌ها بر اساس قانون هر ۶ ماه یکبار انجام می‌شود و بحث آزادسازی قیمت خودرو علی‌رغم اینکه در شعار‌ها بود هنوز اعمال نشده است. این افزایش قیمت‌ها برای جبران ضرر خودروسازان کافی نیست.

این کارشناس بازار سهام اظهار کرد: با وجود اینکه بازار اصلا کشش ندارد، امروز برای بار چندم در این هفته پذیره‌نویسی برگزار شد. بازاری که ارزش معاملات خرد آن زیر ۳۰۰۰ میلیارد تومان است، عرضه اولیه فقط سرمایه را از آن خارج می‌کند.

وی تصریح کرد: ما انتظار تزریق منابع به بازار سهام را نداریم. می‌دانیم دولت در تامین مخارج روزانه خود نیز دچار مشکل است. اما دولت به جای اینکه سرمایه‌های سرگردان را با سیاست‌گذاری درست و اعتمادسازی به بورس هدایت کند و خودش از این بازار تامین مالی کند بازار را به این روز انداخته است.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: اقتصاد ما دیگر تحمل تصمیمات اشتباه را ندارد. اما متاسفانه دولت آقای رئیسی اقتصاد ما را به سمت دره هدایت می‌کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز