تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲

بازار‌های مالی امروز ۲۲ آذر ۱۴۰۰|پیش بینی طلا و سکه|فیلم

بازار سهام در معاملات امروز کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را از دست داد. قیمت طلا و دلار در بازار امروز روند نزولی داشتند. رمزارزها در بازار ۲۴ ساعت گذشته روند نسبتا با ثباتی داشتند.
کد خبر: ۳۶۲۸۸

بازار‌های مالی امروز ۲۲ آذر ۱۴۰۰|پیش بینی طلا و سکه

 در ادامه روند رو به افت بازار سهام، شاخص کل بورس امروز با ۲۵ هزار واحد افت کانال ۱٫۳ میلیون را از دست داد و در محدوده یک میلیون ۲۹۵ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات امروز حدود سه هزار میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته رشد ناچیزی داشت.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام گفت: سهامدار عمده اکثر شرکت‌ها دولت است. اگر دولت بخواهد بازار رشد کند این اتفاق می‌افتد. اما فعلا نشانه‌ای برای رشد بازار دیده نمی‌شود و دستکاری‌هایی که رئیس قوه قضائیه نیز به آن اشاره کرد همچنان باقی است.

وی ادامه داد: امیدوارم عزم جدی برای بازگشت بازار به روند طبیعی وجود داشته باشد. هر چند نشانه‌هایی از این موضوع دیده نمی‌شود. در حال حاضر شاخص کل حمایت خوبی روی کانال ۱ میلیون و ۲۸۰ هزار واحد دارد و فردا به آن حمایت می‌رسد. بعد احتمالا طبق معمول یک سری وعده و وعید داده می‌شود و چهارشنبه بازار را مثبت می‌کنند. با این روند دوباره در سیکل قبلی قرار می‌گیریم.

قیمت اونس جهانی طلا امروز شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ در بالاترین نرخ ۱۷۸۷ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۷۸۲ دلار اعلام شد. قیمت طلا ۱۸ عیار با روندی کاهشی در بالاترین نرخ بازار نیز امروز یک میلیون و ۲۹۱ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۸۵ ثبت شده است.

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز دوشنبه ۲۲ آذر با ۲۴ تومان کاهش، ۲۷,۶۶۹ تومان معامله شد. طی معاملات امروز، ۲۷,۶۹۳ تومان بیشترین قیمت و ۲۷,۶۶۷ تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

رمزارزها

بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته تغییر قیمت چندانی نداشت و در محدوده ۴۸ هزار دلار معامله می‌شود.

کارشناسان عقیده دارند محدوده ۴۷ تا ۵۳ هزار دلار برای بیت‌کوین بسیار مهم است و اگر بیت‌کوین از ۴۷ هزار دلار را از دست بدهد احتمال ریزش تا محدوده ۴۰ هزار دلار زیاد است و اگر مقاومت ۵۳ هزار دلار شکسته شود روند صعودی بیت‌کوین شروع می‌شود.

احتمال ریزش بیت‌کوین چقدر است؟

کارشناسان عقیده دارند در حال حاضر سفارشات بیت‌کوین زیاد نیست و احتمال شکسته شدن مقاومت ۵۳ هزار دلار کم است.

بسیاری از کارشناسان از جمله امیرحسین نام‌آور، مریم محبی، امیر بیات و ابولفضل قاسمی عقیده دارند احتمال اصلاح بیت‌کوین تا محدوده ۴۵ هزار دلار وجود دارد.

اگرچه کارشناسان عقیده دارند بازار در کوتاه‌مدت اصلاح می‌کند اما پیش‌بینی می‌کنند که روند صعودی بیت‌کوین ادامه دارد و روند صعودی بلندمدت این ارز تا زمانی که قیمت بالای ۴۰ هزار دلار باشد ادامه دارد.

 
منبع: تجارت نیوز
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز