تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰

تحلیل بورس: بورس خیال سر پا شدن ندارد

معاملات امروز بازار سهام در محدوده منفی پی گیری شد و البته شاخص کل بورس نیز کانال 1.3 میلیون واحد را از دست داد.
کد خبر: ۳۶۳۰۸

وضعیت بورس امروز 23 آذر 1400| بورس همچنان در کما

شاخص‌ها در روز دوشنبه با شرایط نزولی دنبال شد و این در حالی است که کانال ۱.۳ میلیون واحد را هم از دست داد.

معاملات امروز بازار سهام در محدوده منفی پی گیری شد و البته شاخص کل بورس نیز کانال ۱.۳ میلیون واحد را از دست داد. براین اساس شاخص کل بورس با افت ۲۵.۲ هزار واحد معادل ۱.۹۱ درصد در نقطه ۱.۲۹۵ میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با ۶.۴ هزار واحد افت (معادل ۱.۸۱ درصد) در نقطه ۳۴۹.۱ هزار واحد ایستاد.

ارزش کل معاملات بازار سهام ۳۸.۸ هزار میلیارد تومان شد که سهم معاملات خُرد سهام ۳.۳ هزار میلیارد تومان بود. همچنین تراز پول حقیقی‌ها نیز برای سهام و صندوق‌های با درآمد ثابت متفاوت بود؛ بدین ترتیب حقیقی‌ها ۵۸۴.۲ میلیارد تومان را از بازار سهام خارج و ۵۶.۱ میلیارد تومان را به صندوق‌های با درآمد ثابت وارد کردند.


البته حقیقی‌ها در معاملات امروز ۸۸.۹ میلیارد تومان پول را در نماد سغدیر وارد بازار سهام کردند. این درحالی بود که حقیقی‌ها در نماد‌های بپاس با ۳۳ میلیارد تومان، شستا با ۲۰.۶ میلیارد تومان، فسبزوار با ۱۷.۲ میلیارد تومان، سمگا با ۱۵.۶ میلیارد تومان و شبندر با ۱۵.۵ میلیارد تومان از بازار پول خارج کردند.

حقوقی‌ها البته در نماد‌های خودرویی خودرو، خساپا و خگستر در موقعیت خرید و در نماد یک قطعه ساز به نام خمحور در موقعیت فروش قرار گرفتند.

بیشترین نسبت حجم به شناوری در معاملات امروز برای نماد سغدیر با ۳۹.۸ درصد بود که البته بیشترین پول حقیقی‌ها را هم به خود جذب کرد.

سرانه معامله حقیقی‌ها نیز به نفع فروشندگان بود؛ بدین ترتیب سرانه خرید حقیقی‌ها ۱۱.۷ میلیارد تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها ۱۹.۹ میلیارد تومان به ثبت رسید.

ارزش صف‌های خرید از ۴۳۹.۹ میلیارد تومان به ۹۱.۹ میلیارد تومان کاهش یافت و ارزش صف‌های فروش از ۴۷۰.۲ میلیارد تومان به ۱۰۵۹.۵ میلیارد تومان افزایش یافت. اگرچه الگوی شکاف صف‌های خرید نسبت به صف‌های فروش در روز دوشنبه هم ثابت باقی ماند، اما تعداد نماد‌های دارای صف فروش امروز با شدت بیشتری معادل ۱۷ برابر نسبت به نماد‌های دارای صف خرید بود.

تراز پول حقیقی‌ها (۵۸۴.۲ میلیارد تومان) و تراز سرانه معاملات اشخاص حقیقی (۸.۲ میلیارد تومان) امروز در اعداد منفی بسته شد که هر دو مورد در ۱.۵ ماه اخیر بی سابقه بودند. همچنین عدد شاخص کل نیز در عدد ۱.۲۹۵ میلیون واحد قرار گرفت که آخرین بار ۶ ماه پیش در این محدوده بود.


بیشترین بازدهی در معاملات امروز بورس برای نماد کسرام با ۴.۹۲ درصد و بیشترین کاهش قیمت هم برای خکمک با ۴.۹۷ درصد بود. این در حالی بود که بیشترین حجم معاملات امروز بورس برای نماد‌های خودرویی خودرو، خساپا، خپارس و خبهمن بود. بیشترین کاهش قیمت بازار هم برای نماد‌های فولاد، کگل، فملی، شستا و پارس بود.

در فرابورس هم بیشترین بازدهی برای نماد اوان با ۴.۹۱ درصد و بیشترین کاهش قیمت برای اپرداز با ۷.۸۳ درصد بود. بیشترین حجم معاملات در فرابورس هم برای کرمان بود. این در حالی بود که بیشترین کاهش قیمت بازار برای نماد‌های زاگرس، آریا، هرمز، فجهان و شگویا بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز