تهران ۱۵.۹۹° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

خبر خوش برای حقوق بگیران| افزایش حقوق در راه است

براساس گزارش خبرگزاری‌ها دو روز است معلمان در شهر‌های مختلف ایران دست به اعتصاب و برگزاری تجمع در اعتراض به تاخیر شدید مجلس در پیگیری طرح رتبه‌بندی معلمان زده‌اند.
کد خبر: ۳۶۳۱۰

خبر خوش برای حقوق بگیران| افزایش حقوق در راه است

با تعلل نماینده‌ها و دولت در خصوص تصویب این لایحه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در اطلاعیه‌ای از معلمان خواست دست به اعتراض بزنند تا بلکه صدایشان به گوش مجلسی‌ها برسد. معلمان از هر طریقی که توانستند با ترک کلاس و بستن شبکه شاد در یک تحصن سراسری شرکت کردند.

براساس گزارش خبرگزاری‌ها دو روز است معلمان در شهر‌های مختلف ایران دست به اعتصاب و برگزاری تجمع در اعتراض به تاخیر شدید مجلس در پیگیری طرح رتبه‌بندی معلمان زده‌اند. این تجمعات در دو روز گذشته علاوه بر تهران، در شهر‌هایی از جمله یزد، سقز، مریوان، کرمان، قم و… برگزار شده است و دیروز هم معلمان در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی دست به تجمع زده‌اند. مهم‌ترین اعتراضات معلمان به عدم اجرای کامل طرح همسان‌سازی بازنشستگان مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری و اختصاص تنها ۵/۱۲ هزار میلیارد تومان برای طرح رتبه‌بندی معلمان است که از نظر معلمان معترض این کار نوعی «سرهم‌بندی» تلقی می‌شود.

با تعلل نماینده‌ها و دولت در خصوص تصویب این لایحه «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان» در اطلاعیه‌ای از معلمان خواست دست به اعتراض بزنند تا بلکه صدایشان به گوش مجلسی‌ها برسد. معلمان از هر طریقی که توانستند با ترک کلاس و بستن شبکه شاد در یک تحصن سراسری شرکت کردند. در کانال‌های تلگرامی و اینستاگرامی مرتبط با اخبار صنفی معلمان هشتگ‌هایی، چون «تحصن سراسری معلمان» خودنمایی کرده و هدف آن است تا از اعضای کمیسیون آموزش و همچنین وزیر آموزش و پرورش درخواست کنند، نسبت به وضعیت حقوق خود رسیدگی‌های لازم را انجام داده و رتبه‌بندی فرهنگیان را به صورت عادلانه اجرایی کنند.

برخی شعار‌های نوشته شده در پلاکارد‌های در دستان معلمان عبارت بود از: رتبه‌بندی معلمان، توجیهی برای حقوق پایین نومعلمان؛ ابتدا همسان‌سازی حقوق سپس رتبه‌بندی، بدون در نظر گرفتن سابقه، برای ایجاد رقابت و انگیزه؛ در نظر گرفتن حقوق سه میلیون تومانی در سال جدید برای جوان نظام تعلیم و تربیت بر مبنای کدام بند سند تحول است؟ علیرضا کریمی‌فیروزجایی عضو هیات‌رییسه مجلس از برخورد نیرو‌های امنیتی در این تجمع ابراز بی‌اطلاعی کرد، اما اصل اعتراض و اعتصاب معلمان را تایید کرد.


عضو کمیسیون آموزش مجلس با تایید این مساله که مهم‌ترین اعتراض معلمان، تاخیر در نهایی شدن طرح رتبه‌بندی است، گفت: مطالبه‌گری حق مسلم معلمان و تشکل‌های صنفی آنهاست، ولی طرح رتبه‌بندی معلمان قطعا در آینده نزدیک در مجلس شورای اسلامی تصویب خواهد شد و دیروز هم به دلیل حضور رییس‌جمهور در صحن مجلس، فرصت بررسی این طرح فراهم نشد.

وی ادامه داد: با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، حقوق آن‌ها بین ۱۵ تا ۶۰ درصد افزایش خواهد یافت. علت اصلی تاخیر در اجرای این طرح نیز آن است که دولت قبل حدود هشت سال کوچک‌ترین گامی در این زمینه برنداشت و در ماه‌های آخر فعالیت دولت، تازه این لایحه به مجلس ارائه شد و ما به دنبال تامین منابع لازم برای بار مالی آن هستیم. وی در پایان تصریح کرد: معلمان به عدم اجرای کامل طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای معلمان بازنشسته نیز اعتراض دارند که ما این مطالبه را هم قطعا در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز