کد خبر: ۳۶۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
خورسندیان در این نشست که روز دوشنبه بیست و دوم آذرماه با حضور مدیران ستادی و استانی این بانک به صورت مجازی برگزار شد، بیان داشت: فعالیت یک مجموعه سازمانی هنگامی کارا و پویا می‌باشد که تمام افراد آن در انسجام و هماهنگی کامل عمل نمایند.

تحول دیجیتال یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

 علی خورسندیان، عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن در سومین روز برگزاری گردهمایی سراسری مدیران بانک صنعت و معدن در سال جاری که به صورت مجازی برگزار شد، عنوان داشت: تحول دیجیتال یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که از سوی نهاد‌های سیاستگذار در کشور نیز تکلیف شده است و خوشبختانه با توجه به تعداد کمتر شعب و چابکی این بانک، تحقق کامل آن برای ما یک مزیت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت شفافیت و ثبت دقیق داده‌ها و اطلاعات در سیستم‌ها و سامانه‌های بانکی افزود: این داده‌ها و تجزیه و تحلیل صحیح آن‌ها مبنای تصمیم گیری‌های مدیریتی است و در شرایط فقدان داده‌ها و اطلاعات دقیق و قابل استناد، سازمان از مسیر اصلی و اهداف خود منحرف شده و قادر به پاسخگویی دقیق و به موقع به نهاد‌های نظارتی نیست.
عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن عنوان داشت: بررسی شاخص‌های عملکردی بخش‌های مختلف به خصوص شعب این بانک نشان می‌دهد، خدمات دهی به مشتریان به طور روز افزون از لحاظ کمی و کیفی در حال افزایش است و امیدواریم تمامی مدیران در راستای سیاست‌ها و برنامه راهبردی بانک همفکری نمایند و با توجه به لزوم تدوین سیاست‌های اعتباری سال ۱۴۰۱ ما پذیرای نظرات سازنده آنان هستیم و این نقطه نظرات در سیاست‌های سال آتی لحاظ خواهد شد.
دکتر خورسندیان با اشاره به لزوم تحقق حاکمیت شرکتی بیان داشت: لازمه اجرای کامل حاکمیت شرکتی این است که کمیته‌ها و بخش‌های نظارتی که حول محور این موضوع شکل گرفته اند، معین و هدایتگر دیگر بخش‌ها باشند و کل سازمان برای اصلاح روش‌ها و فرآیند‌های کاری در تعامل اثربخش با نهاد‌های بالادستی و مرتبط عمل نمایند و در این راستا از شعب انتظار بیشتری داریم چراکه در ارتباط مستقیم و متقابل با مشتریان هستند.
دکتر خورسندیان اظهار داشت: بودجه باید بر اساس عملکرد و خدماتی که بانک ارایه می‌کند، تدوین شود و شعب می‌توانند نقش مؤثری در محاسبات و همکاری با واحد تحقیقات، برنامه ریزی و بودجه داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: مبنای تحول دیجیتال، نیاز‌های مشتریان است که با شناسایی و اولویت بندی این نیازها، خدمات شخصی سازی شده و گسترده‌ای در حال طراحی، اجرا و بهره برداری می‌باشد.
در این جلسه دکتر جوادی نیا معاونت مرکز توسعه الکترونیکی، مباحث قابل تأملی در مورد امضای الکترونیکی در ۴ بخش پشتوانه‌های قانونی، معرفی سلسه مراتب کلید عمومی، راهکار‌های فنی سامانه امضاء و معرفی برخی سامانه‌هایی که به این امضاء مجهز شده اند، ارایه نمود.
سپس شهرام ارباب معروف سرپرست مدیریت امور فناوری اطلاعات و ارتباطات، پروژه‌های در دست اجرای مدیریت فاوای این بانک را در ۴ بخش حاکمیتی، راه اندازی شده، زیر ساخت و شبکه و نیز برنامه‌های آتی، معرفی کرده و توضیحات مبسوطی در این مورد بیان نمود.
همچنین در خلال این نشست، منصور یوسفی نیا معاون برنامه ریزی و فناوری، مصطفی راستی فر مدیر امور راهبری شعب، میرمحمود موسوی مدیر برنامه ریزی و بهبود روش ها، لیلا میلانلو مدیر مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، بهادر شاه منصوری رییس اداره تحقیقات، برنامه ریزی و بودجه و سید رضا حسینی زارع کارشناس تحلیلگر اداره بازاریابی و بانکداری شرکتی، گزارش‌ها و موضاعات با اهمیتی را در مورد فعالیت‌ها و روند اجرای برنامه‌های کلان بانک در حوزه تحت سرپرستی و نیز نکات ارزشمند و قابل ملاحظه‌ای که مدیران استانی و رؤسای شعب باید در اقدامات خود مد نظر داشته باشند را یادآور شدند.
در ادامه این جلسه، قهرمان موحدی نوجه دهی مدیر استانی آذربایجان شرقی و رییس شعبه تبریز این بانک نیز که به صورت ارتباط ویدیو کنفرانس با اعضای حاضر در جلسه در ارتباط بود، به معرفی کتاب ترجمه شده خود در ارتباط با کاربرد‌های استفاده از فناوری اطلاعات و شبکه اینترنت در نظام بانکی پرداخت.
گفتنی است، در خاتمه این جلسه نیز، مدیران استانی و رؤسای شعب سؤالات، مسایل و پیشنهادات خود را در راستای اجرای هر چه بهتر سیاست‌ها و برنامه‌های کلان بانک بیان نمودند و عضو هیأت مدیره و مدیران ارشد حاضر در جلسه نیز با تأمل و توجه دیدگاه‌ها و پیشنهادات مطرح شده را استماع نموده و برای بررسی پیشنهادات و حل مشکلات مطرح شده از سوی همکاران شعب، وعده پیگیری و مساعدت دادند.

انتهای پیام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: