تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸

هشدار| اگر علائم سرماخوردگی دارید با احتمال زیاد کرونای اومیکرون دارید

پروفسور تیم اسپکتور که سرپرست تیم اداره‌کننده یک اپلیکیشن ردیاب علائم کرونا در انگلیس است، گفت اغلب علائم اومیکرون مشابه علائم سرماخوردگی است، از جمله سردرد، گلودرد، أبریزش بینی، خستگی و عطسه کردن.
کد خبر: ۳۶۴۰۹

هشدار| اگر علائم سرماخوردگی دارید با احتمال زیاد کرونای اومیکرون دارید

 اسپکتور از افرادی که علائم سرماخوردگی دارند- نه لزوما علائم کلاسیک کرونا- خواست آزمایش کرونا بدهند. او گفت: «علائمی مانند تب، سرفه و از دست دادن بویایی اکنون در اقلیتی از افراد مبتلا به کرونا دیده می‌شوند. اغلب افراد این علائم کلاسیک را ندارند.»

او افزود: «در لندن که کرونا به سرعت در ان در حال انتشار است، با احتمال بسیار بیشتری ممکن شما کرونا گرفته باشید تا سرماخورده باشید. ما در هر دو روز و نیم شاهد دو برابر شدن شمار عفونت‌های کرونا هستیم.»

اومیکرون ازهم اکنون به سویه‌ی غالب کرونا در لندن بدل شده است و کارشناسان می‌گویند به زودی تقریبا علت همه عفونت‌ها خواهد شد.

هنوز دقیقا معلوم نیست که آیا سویه‌ی اومیکرون باعث بیماری شدیدتری نسبت به سویه‌های قبلی می‌شود یا نه.

یک بررسی درباره ۷۸۰۰۰ مورد کرونای اومیکرون در آفریقای جنوبی نشان داد که خطر بستری شدن در این افراد نسبت به افرادی که به سویه‌ی اولیه کرونا مبتلا شده بودند، ۲۹ درصد کمتر و نسبت به مبتلایان به سویه‌ی دلتا ۲۳ درصد کمتر است. همچنین شمار کمتری از افراد مبتلا کرونای اومیکرون نیاز به مراقبت ویژه پیدا کرده بودند، به طوری که فقط ۵ درصد از از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده بودند، در حالیکه این رقم درباره سویه‌ی دلتا ۲۲ درصد بوده است.

البته این پژوهشگران هشدار دادند که یافته‌های آن‌ها ممکن است مربوط به وضعیت خاص شیوع کرونای اومیکرون در آفریقای جنوبی باشد، از جمله اینکه این کشور به تازگی از از یک موج بزرگ شیوع کرونای دلتا خارج شده است، بنابراین شیوع کرونای اومیکرون در کشور‌های دیگر ممکن است الگوی متفاوتی داشته باشد.

تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه گفت «اشتباه است که مردم کرونای اومیکرون را بیماری خفیفی در نظر بگیرند.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز