تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
اخبرا اقتصادی|قیمت انواع شیرینی در آستانه شب یلدا اعلام شد

قیمت انواع شیرینی در آستانه شب یلدا اعلام شد

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه‌قنادی تهران گفت: بازار شیرینی و قنادی در آرامش است و در حال حاضر نرخ‌های شیرینی بر اساس قیمت‌های مصوب تیرماه ۱۴۰۰ بوده و نرخ جدیدی اعلام‌نشده است.
کد خبر: ۳۶۴۱۰

قیمت انواع شیرینی در آستانه شب یلدا اعلام شد

 علی بهرمند درباره قیمت شیرینی شب یلدا، گفت: بازار شیرینی و قنادی در آرامش است و در حال حاضر نرخ‌های شیرینی بر اساس قیمت‌های مصوب تیرماه ۱۴۰۰ بوده و نرخ جدیدی اعلام‌نشده است.

وی افزود: قیمت عرضه هر کیلوگرم شیرینی‌تر ۷۸ هزار تومان، هر کیلوگرم شیرینی دانمارکی ۶۵ هزار تومان، هر کیلوگرم شیرینی زبان و پاپیونی ۶۵ هزار تومان و قیمت کیک یزدی نیز ۴۹ هزار تومان بوده و این نرخ‌ها برای واحد‌های درجه‌یک است.

بهرمند در خصوص وضعیت نظارت بر قیمت‌ها در بازار شیرینی و قنادی عنوان کرد: اتحادیه قنادی، شیرینی و کافه‌قنادی بر قیمت‌ها نظارت دارد همچنین بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران و وزارت بهداشت نظارت کافی در بازار شیرینی و قنادی سطح شهر تهران رادارند.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی و کافه‌قنادی درباره چالش اصلی در تولید شیرینی، گفت: مواد اولیه چالش اصلی تولید شیرینی است به‌طوری‌که متأسفانه در بحث روغن مخصوص قنادی مشکلات زیادی داریم.

وی در ادامه بیان کرد: روغن مخصوص قنادی را که سه هفته قبل به قیمت ۱۸۰ هزار تومان خریداری می‌کردیم در حال حاضر ۴۴۰ هزار تومان خرید کرده و حتی گاهی به‌سختی روغن مخصوص قنادی را تهیه می‌کنیم.

بهرمند اظهار کرد: زمینه تولید روغن‌های تخصصی قنادی کاهش پیداکرده که این مسئله بستر بازار سیاه و افزایش قیمت را در پی دارد.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز