تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳

جولان کرونا در اردبیل| ۲۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اردبیل

با تداوم وضعیت زرد شیوع کرونا در استان اردبیل، ۲۴ بیمار جدید در شبانه‌روز گذشته بستری شدند که با این تعداد، آمار کل بستری‌ها در مراکز درمانی به ۱۳۵ نفر رسید.
کد خبر: ۳۶۴۲۹

جولان کرونا در اردبیل| ۲۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفتگو با مهر، با بیان اینکه در حال حاضر نگرانی افزایش مبتلایان به کرونا در دورهمی‌های شب یلدا و عزاداری‌های ایام فاطمیه وجود دارد اظهار کرد: در راستای پیشگیری از ابتلاء به کرونا شهروندان لازم است در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به تزریق دز سوم واکسن اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه تزریق دز سوم واکسن کرونا موجب افزایش ایمنی در بدن می‌شود افزود: افرادی که واکسن‌های برکت یا سینوفارم دریافت کرده اند ۳ ماه بعد از تزریق دز دوم و سایر افرادی که واکسن آسترازنکا و یا اسپوتنیک دریافت کرده اند ۶ ماه بعد از دریافت دز دوم مراجعه نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به تزریق یک میلیون و ۷۱۰ هزار و ۸۹۶ دُز واکسن بر علیه بیماری کرونا در استان اشاره کرد و گفت: ۹۰۰ هزار و ۱۱۶ دُز واکسن مربوط به مرحله اول و ۷۶۵ هزار و ۱۵۵ دُز مربوط به مرحله دوم واکسیناسیون است.

حبیب زاده ادامه داد: همچنین تاکنون ۴۵ هزار و ۶۲۵ دُز واکسن کرونا در مرحله سوم برای جامعه هدف تزریق شده است.

وی به تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بهبود یافتگان کرونایی ۱۷ نفر و تعداد بیماران بستری شده ۲۴ نفر اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: تعداد کل بستری‌های موجود کرونایی نیز به ۱۳۵ بیمار رسیده و ۴۷ بیمار نیز به صورت موقت تحت درمان قرار دارند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار کرونایی از فوت یک بیمار جدید کرونایی در استان خبر داد و تصریح کرد: ۲۹ بیمار بدحال کرونایی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند و از حال عمومی مناسبی برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد در وضعیت زرد و شهرستان‌های خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، اصلاندوز، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز