تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
اخبار سلامت|این غذاها موجب مرگ تدریجی می‌شود

این غذاها موجب مرگ تدریجی می‌شود!

قربان قد و بالای ساندویچ دبل کوبیده رفتن اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی، غذا را به مرحله جدیدی از موجودیت خود در طول تاریخ غذا رسانده است.
کد خبر: ۳۶۴۳۷

این غذاها موجب مرگ تدریجی می‌شود!

 این روز‌ها در شبکه‌های اجتماعی با ویدئو‌های تبلیغاتی از فست فود‌های حجیم مواجه می‌شویم که نه تنها اشتهاآور نیست بلکه به شدت اشتهای شما را هم کور می‌کند و برای سلامتی‌تان مضر است و باعث مرگ تدریجی می‌شود. سوال، اما اینجاست که ساندویچی با این حجم از مواد اولیه، ارزش غذایی‌اش چقدر است؟

از نظر حمیده هنرور، کارشناس مواد غذایی، کوه باشکوه وسوسه ‏انگیز پر از اسید چرب است و ارزش غذایی پایینی هم دارد. او به ما می‎‌گوید: «در ساندویچ ‎های بمب، گوشت خالص کمی استفاده می‎‌شود و همین باعث می‌‎شود تادرصد میزان پروتئین این ساندویچ‎‌ها پایین بیاید.» و این برای ساندویچی که درواقع جز مواد غذایی پروتئینی به حساب می‎‌آید، خیلی بد است. او معتقد است که سوسیس و کالباسی که در بمب‎‌ها استفاده می‎‌شود، کیفیت بالایی ندارد و همین باعث شده تا ارزش غذایی بمب‌ها، پایین بیاید.

به نظر هنرور از گوشت در این بمب‌ها استفاده نمی‌‎شود و برای ساختن برگر‌ها از سویا استفاده می‎‌شود: «اگر سویا در این بمب‌ها استفاده شود که خوب است. مشکل اینجاست که از تفاله سویا برای برگر‌ها استفاده می‎‌شود.» از نظر هنرور، مشکل، اما در جای دیگری است؛ در مواد اولیه‌ای که نقش اول را هم در بمب‌‎ها ایفا می‎‌کند، یعنی از پنیرها. او می‌‎گوید: «پنیری که در بازار خیلی گران است، در این بمب‌ها با حجم بالا استفاده می‌شود، حال این که هزینه بمب‎‌ها خیلی پایین است.» به گفته او از پنیر‌هایی که کیفیت کمی دارد، در بمب‎‌ها استفاده می‎‌شود. این کارشناس تغذیه معتقد است از پنیر‌هایی با درجه کیفیت سه و حتی چهار، در بمب‎‌ها استفاده می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز