تهران ۱۰.۶۷° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۱۰.۹۹°
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲

هشدار هواشناسی به بروز سیلاب |تداوم بارندگی‌ها تا روز سه‌شنبه

سازمان هواشناسی نسبت به بارش برف و باران در نیمی از کشور و احتمال بروز سیلاب و تاخیر در پرواز‌ها و کولاک در مناطق سردسیر تا روز سه شنبه هشدار داد.
کد خبر: ۳۶۴۹۰

هشدار هواشناسی| تداوم بارندگی‌ها تا سه‌شنبه

 سازمان هواشناسی در هشدار هواشناسی-سطح نارنجی از بارش باران، وزش باد شدید موقت، در مناطق گرمسیر همراه با رعد و برق و در نواحی سردسیر و ارتفاعات بارش برف تا روز سه شنبه خبر داد.

این اطلاعیه افزوده است: هشدار امروز (شنبه) در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، لرستان، غرب اصفهان، شمال فارس، شمال و شرق خوزستان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران است و برای فردا یک‌شنبه بارندگی‌ها در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان ادامه دارد.

روز دوشنبه در چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، شمال و شرق خوزستان و ارتفاعات غربی اصفهان و روز سه‌شنبه در چهارمحال و بختیاری، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شرق لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان و ارتفاعات استان‌های البرز، قزوین، تهران و غرب اصفهان بارش‌ها تقویت می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، اثر مخاطره جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برف گیر، تاخیر یا لغو پرواز است.

سازمان هواشناسی به پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آب‌رو‌ها و دهانه پل‌ها، تجهیز خودرو‌ها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، جلوگیری از هر گونه فعالیت‌های کوهنوردی، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آمادگی فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی ناشی از بارش برف و وقوع سیلاب توصیه کرده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز