تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹

زنگ خطر در خوزستان به صدا درآمد|خوزستان در معرض سویه امیکرون است

اهواز- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: استان خوزستان در معرض سوش اومیکرون است و ایران در آینده با این نوع ویروس کرونا درگیر می شود.
کد خبر: ۳۶۵۰۶

زنگ خطر در خوزستان به صدا درآمد|خوزستان در معرض سویه امیکرون است

 محمدحسین سرمست شوشتری عصر امروز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به وضعیت آبی خوزستان اظهار کرد: این شرایط به دلیل همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون و همچنین فعالیت دستگاه‌های مرتبط است که باید این حفظ شود.

وی با بیان اینکه نباید از اینکه دیگر در خطر نیستیم احساس امنیت کنیم، افزود: ۲۰ درصد افرادی که مرحله اول واکسن را دریافت کرده‌اند برای دریافت دوز دوم اقدام نکرده‌اند که عملاً مانند این است که این افراد واکسنی دریافت نکرده‌اند و علاوه بر اینکه ممکن است این افراد از خدمات محروم و کارت واکسن آن‌ها باطل شود و در معرض ابتلاء به بیماری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۲۰ درصد ۱۲ تا ۱۷ ساله‌های خوزستانی نیز برای دریافت مرحله اول واکسن مراجعه نکردند که از این دو گروه خواهش می‌شود برای حفظ سلامت خود سریع‌تر برای تزریق واکسن اقدام کنند.

سرمست شوشتری با بیان اینکه این بیماری فعلاً درمان مؤثری ندارد، افزود: در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مؤثرترین راه در پیشگیری از ابتلاء به بیماری واکسیناسیون بوده و تاکنون هیچ خطر ناشی از دریافت واکسن نیز مطرح نشده است.

وی تصریح کرد: استان خوزستان معرض سوش اومیکرون است و ایران نیز در آینده با این ویروس درگیر می‌شود، زیرا نمی‌توان صددرصد از ورود این ویروس به کشور جلوگیری کرد و این سوش گسترش سریعی دارد و می‌تواند باعث مرگ و میر مبتلایان نیز شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز